انتقاد از اعمال تحریم‌ها به بهانه‌های حقوق بشری علیه برخی اشخاص در ایران/ عربستان با به خاک و خون کشیدن هزاران زن و کودک بی گناه در یمن همچنان مورد حمایت کشورهای غربی و آمریکا قرار دارد

22:37 - 04 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۱۰۸۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دبیر ستاد حقوق بشر ایران از اعمال تحریم ها به بهانه های حقوق بشری علیه برخی اشخاص در ایران هم انتقاد کرد و گفت: چرا فهرست هاي اینچنینی برای بزرگترین ناقضین حقوق بشر مثل عربستان، بحرین و ... كه بهترين روابط را با غرب دارند، وجود ندارد؟

انتقاد از اعمال تحریم‌ها به بهانه‌های حقوق بشری علیه برخی اشخاص در ایران/ عربستان با به خاک و خون کشیدن هزاران زن و کودک بی گناه در یمن همچنان مورد حمایت کشورهای غربی و آمریکا قرار داردبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، دبیر ستاد حقوق بشر ایران در این دیدار درخصوص موضوعات و مسائل مهم حقوق بشری در عرصه بین المللي صحبت کرد.

دکتر لاریجانی با اشاره به اینکه دموکراسی در جمهوری اسلامی ایران بر مبنای عقلانیت اسلامی است، دستاوردهای آن در حوزه های متنوع فناوری و علم را موجب برتری ایران در منطقه دانست و تأکید کرد اروپا باید جمهوری اسلامی را با توجه به اين تجربه و دستاوردهای موفق ببیند و نباید آن را با عینک و استانداردهای خود (غربی) ارزيابي کنند.

دکتر لاریجانی همچنین با انتقاد شدید از جنايات عربستان سعودی در موضوع یمن و سكوت كشورهاي غربي گفت: عربستان، هزاران زن و کودک بی گناه را در یمن به خاک و خون کشیده است، اما همچنان مورد حمایت کشورهای غربی و آمریکا قرار دارد! با توجه به اين سياست دوگانه است که وقتی غربی ها از حقوق بشر در ايران صحبت می‌کنند و از آن انتقاد می‌کنند، ما در اصل نیات آنها تردید داریم و آن را در چارچوب مجموعه ای از اقدامات سیاسی تحلیل میکنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران همچنین از اعمال تحریم ها به بهانه های حقوق بشری علیه برخی اشخاص در ایران هم انتقاد کرد و افزود: چرا فهرست هاي اینچنینی برای بزرگترین ناقضین حقوق بشر مثل عربستان، بحرین و ... كه بهترين روابط را با غرب دارند، وجود ندارد؟

وی در اين راستا افزود: وقتی میگوییم سیاست های حقوق بشری اتحادیه اروپا نامتوازن است، بر مبنای همین مستندات است.

دکتر لاریجانی در ادامه مواضع جمهوری اسلامی ایران در حوزه هاي حقوق زنان و آزادی بيان و دستاوردها در اين زمينه ها را به روشنی تبیین و تشریح کردند.

آقای یانوش لواندوفسکی، رئیس هیئت پارلمان اروپا هم در این جلسه گفت: اختلاف اندیشه و تفکر و وجود تفاوت نظرات در حوزه حقوق بشر یک امر طبیعی است. وی همچنین حمایت کامل خود از برجام را در خلال این جلسه مجددا اعلام و تاکید کرد.

در ادامه، یکی دیگر از اعضای هیئت اروپایی نيز درخصوص حقوق بشر و رعایت آن در اعضای اتحادیه صحبت کرد و گفت: ما بر روی مساله حقوق بشر در کشورهای عضو اتحادیه هم حساس هستیم و در همین راستا، علیه عربستان سعودی نيز به علت نقض حقوق بشر تاکنون ۴ قطعنامه در پارلمان اروپا صادر کرده ایم.

این جلسه ساعتی پیش به میزبانی ستاد حقوق بشر ایران خاتمه پیدا کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *