دیدار مردمی رئیس کل دادگستری استان فارس در مسجد جامع قصردشت شیراز

16:04 - 03 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۶۱۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
همزمان با هفته بسیج و افتتاح طرح ملی " هر مسجد یک حقوقدان "، دیدار مردمی رئیس کل دادگستری استان معاونین قضایی و معاونین دادستان عمومی و انقلاب شیراز در مسجد جامع قصردشت شیراز برگزار شد.

دیدار مردمی رئیس کل دادگستری استان فارس در مسجد جامع قصردشت شیرازبه گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان فارس؛ همزمان با هفته بسیج با افتتاح طرح ملی " هر مسجد یک حقوقدان "، دیدار مردمی رئیس کل دادگستری استان معاونین قضایی و معاونین دادستان عمومی و انقلاب شیراز در مسجد جامع قصردشت شیراز برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در جمع نمازگزاران با تبریک پیروزی مقاومت اسلامی در سرنگونی گروه گمراه و تکفری داعش گفت: بی شک آن چه این پیروزی و سرافرازی اسلام را رقم زد رهبری هدایت گونه رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، خون شهدای مدافع حرم و رشادت سربازان شجاعی همچون سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی است که با تبعیت از ولی امر مسلمین این عرصه را مدیریت کردند.

علی القاصی در ادامه با اشاره به این که باید به خاطر این پیروزی ارزشمند شکر گزار درگاه خداوند متعال باشیم، تصریح کرد: پس از سال‌ها مجاهدت به فضل پروردگار و نصرت الهی شاهد حذف گروه تکفیری داعش از بلاد و سرزمین‌های اسلامی هستم و آنچه باید به آن اتکاء کنیم و آن را تقویت کنیم توکل به خدای متعال و تقویت روحیه و تفکر بسیجی مبتنی بر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه به تدوین طرح "در هر مسجد و هرمحله یک حقوقدان" از سوی مجمع عالی بسیج حقوقدانان اشاره کرد و گفت: در مجمع عالی بسیج حقوقدانان این موضوع مطرح شد و مقرر گردید با اولویت گذاری مسائل و مشکلاتی حقوقی در محلات با محور قرار دادن مساجد، زمینه پیشگیری از منازعات و اطلاع یافتن از مسائل حقوقی توسط افراد فراهم شود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس یادآور شد: در جلسه شورای عالی بسیج حقوقدانان تصویب شد؛ افرادی که نسبت به مسائل حقوقی تسلط کافی دارند با حضور در نزدیک‌ترین مسجد زمینه دسترسی راحت‌تر عموم به مشاوره حقوقی را فراهم نمایند.

القاصی خاطر نشان کرد: این طرح با هماهنگی مسئولان و شورای مساجد، ائمه جماعت مساجد، شورای امر به معروف ونهی از منکر و پایگاه مقاومت آن مسجد انجام خواهد شد و به تمرکز بر مسائل و موضوعات حقوقی است که مردم آن منطقه با آن بیشتر سرو کار دارند که برای نمونه می‌توان به موضوعاتی از قبیل: چک و آثار حقوقی مترتب بر آن اشاره کرد.

وی همچنین هدف از حضور در بین مردم و برگزاری دیدار عمومی در مسجد جامع قصردشت شیراز در هفته بسیج را خدمت و پاسخ گویی به مردم و دسترسی آسان به مسئولان قضایی در جهت بررسی و پیگیری پرونده قضایی خواند و افزود: اجرای این طرح با حضور مسئولان قضایی در یکی از مساجد همواره مورد تأکید بوده چرا که با این اقدام زمینه دسترسی آسان‌تر و بی واسطه مردم به مسئولان قضایی فراهم می‌شود.

این مقام قضایی یادآور شد: دیدار‌های مردمی مسئولان قضایی استان هر هفته در دفتر رئیس کل دادگستری استان برگزار می‌شود و مردم شریف استان فارس می‌توانند برای بررسی مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی خود با در دست داشتن اسناد و مدارک مراجعه کنند.

رئیس شورای قضایی استان فارس تصریح کرد: در این ملاقات‌های عمومی هفتگی با همکاری سایر مسئولان قضایی استان بر اساس قانون دستورات لازم جهت پیگیری و رصد پرونده‌های قضایی مراجعان صادر می‌شود.

وی در پایان افزود: با این گونه دیدار‌های مردمی و با دستوراتی که از سوی مسئولان قضایی صادر می‌گردد زمینه تسریع در رسیدگی‌ها و احقاق حق افراد فراهم شود.

 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *