رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اهمیت حقوق شهروندی در دستگاه قضایی بسیار حائز اهمیت است

10:11 - 03 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۴۳۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: اهمیت حقوق شهروندی در دستگاه قضایی بسیار حائز اهمیت است، چرا که دستگاه قضایی با جان، مال، ناموس و آبروی انسان‌ها مواجه است؛ بنابراین، حفظ حقوق شهروندان و احترام به آزادی‌های مشروع آن‌ها ارتباط مستقیمی با اقدامات قضایی خواهد داشت.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کردستان، رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: اهمیت حقوق شهروندی در دستگاه قضایی بسیار حائز اهمیت است، چرا که دستگاه قضایی با جان، مال، ناموس و آبروی انسان‌ها مواجه است؛ بنابراین، حفظ حقوق شهروندان و احترام به آزادی‌های مشروع آن‌ها ارتباط مستقیمی با اقدامات قضایی خواهد داشت.

بر اساس این گزارش جلسه اعضاء هیأت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی استان کردستان با حضور بازرسان هیأت مرکزی نظارت برحفظ حقوق شهروندی قوه قضاییه در سالن جلسات دادگستری کل استان کردستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه گروسی رئیس کل دادگستری استان کردستان با تأکید بر اهمیت و جایگاه هیأت مرکزی نظارت برحفظ حقوق شهروندی اظهار داشت:اهمیت حقوق شهروندی در دستگاه قضایی بسیار حائز اهمیت است، چون دستگاه قضایی با جان، مال، ناموس و آبروی انسان‌ها مواجه است؛ بنابراین، حفظ حقوق شهروندان و احترام به آزادی‌های مشروع آن‌ها ارتباط مستقیمی با اقدامات قضایی خواهد داشت.


وی افزود: خوشبختانه در استان کردستان در زمینه حفظ حقوق شهروندی اقدامات ارزشمندی انجام شده و این حاکی از این است که یک نظارت و بازرسی خاصی از ناحیه دادستان‌ها و بازرسان وجود دارد.


در ادامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان نیز گزارشی از عملکرد دادستانی در راستای حفظ حقوق شهروندی و ساماندهی جمعیت کیفری زندان‌ها و برنامه‌های در دست اقدام ارائه داد.


در پایان نیز اعضاء هیأت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی استان کردستان به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص موضوع احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی پرداختند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *