مهلت 15 روزه به شهرداری یاسوج برای جمع آوری وانت بار‌های دوره گرد

13:04 - 01 آذر 1396
کد خبر: ۳۶۹۹۹۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرداری یاسوج در خصوص وانت بار‌های دوره گرد ظرف مدت ۱۵ روز نسبت به جمع آوری خودرو‌هایی که کارت شناسایی ندارند با همکاری نیروی انتظامی اقدام نماید.

چهارمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم در کهگیلویه و بویر احمدبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویر احمد، حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در سخنانی حلول ماه ربیع الاول ماه سرور اهل بیت (ع) را تبریک گفت و با آرزوی قبولی عزاداری در ماه‌های محرم و صفر با ذکر حدیثی از امام صادق (ع) گفت: سرشت شیعیان با امامشان عجین است و از همان خاکی که امامشان آفریده شده، شیعیان نیز از آن آفریده شده اند؛ و هر فعلی که موجب سرور و غمگینی اهل بیت شود شیعیان را هم خوشحال یا ناراحت می‌نماید.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کهگیلویه و بویراحمد  در ادامه به موضوع پیشگیری و ساماندهی شهری مرکز این استان اشاره کرد و افزود: ساماندهی و رسیدگی به مبلمان شهری و نظم دادن به حوزه‌ شهر در حیطه وظایف شهردار و شورای اسلامی شهر است و ضروری است که وانت بار‌ها و دستفروشان دوره گرد که موجب بر هم خوردن ترکیب و چهره شهر می‌شوند ساماندهی شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: به همین منظور لازم است شورای اسلامی، شهردار یاسوج و کارکنان شهرداری در یک بازه زمانی، شهر را از این معظلات که موجب نازیبا شدن چهره‌ آن می‌شوند، سامان دهند و هرجایی که نیاز به حضور دستگاه قضایی باشد در کنار آنها خواهیم بود.

رییس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با اذعان به اینکه نمی‌شود مردم را از کار منع کرد و افزود: وانت بار‌های دوره گرد میوه فروش باید ساماندهی شوند و با استفاده از ظرفیت سایر سازمان‌ها مانند مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی ترتیبی اتخاذ شود تا مکان مناسبی برای کسب درآمد آنان آماده نمایند.

رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان رتبه دوم در رفع خلع ید از اراضی ملی و منابع طبیعی را در کشور دارد از مدیران منابع طبیعی و راه و شهرسازی استان تشکر کرد و در خصوص آراء کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اظهار کرد: وقت زیادی در دادگستری و شهرداری جهت صدور آراء کمیسیون ماده ۱۰۰ صرف می‌شود و لازم است با کسانی که مبلمان شهری، همسان سازی، اصول فنی، مساحت و تراکم را در ساخت و ساز‌ها رعایت نمی‌کنند برخورد شود.

رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه در خصوص اجرایی کردن آرا کمیسیون ماده ۱۰۰ گفت: آرایی که در این کمیسیون صادر می‌شود اجرایی شوند و چنانچه قانون پیش فروش ساختمان رعایت شود، مشکلات در حوزه قضایی و شهرداری کمتر خواهد بود و اجرای شناسنامه فنی ساختمان در جلوگیری از حوادث غیر مترقبه بسیار مؤثر می‌باشد.

مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به طرح ملی صیانت از منابع آب اشاره کرد و افزود: عزم جامعه بشریت، حمایت از منابع آب است. این موضوع مدیریت شود و مدیران با ارائه راهکار‌های صحیح استفاده و بهره برداری از آب‌های جاری و منابع زیرزمینی، موجبات استفاده کشاورزان را از این منبع خدادادی فراهم نمایند.

وی با انتقاد از نفوذ بعضی از افراد، در ادارات و سازمان‌ها که با نفوذ در برخی از این ادارات و سازمان‌های خدمات رسان صاحب چند حلقه چاه آب اند و کشاورزان حتی یک چاه هم ندارند از صدا و سیما و آبفای شهری و آب منطقه‌ای خواست در این زمینه اطلاع رسانی نمایند.
 
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: چنانچه کسی از شبکه غیرمجاز استفاده نماید به جرم تخریب شبکه ۱۰ سال حبس را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین مزارعی به موضوع جمعه بازار شهر یاسوج اشاره و یادآور شد: مسئولین امر برای ساماندهی این بازار نیز دست به کار شده و راه حلی پیدا نمایند. چنانچه بر اثر اتصال برق جرقه‌ای به وجود آید ممکن است تلفات جانی و خسارات مالی هنگفتی در پی داشته باشد.

مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان سخنانش اظهار کرد: شهرداری یاسوج در خصوص وانت بار‌های دوره گرد ظرف مدت ۱۵ روز نسبت به جمع آوری خودرو‌هایی که کارت شناسایی ندارند با همکاری نیروی انتظامی اقدام نماید. در همین زمینه لازم است متولیان امر شهرداری و شرکت برق طی مدت یک ماه مشکلات برق جمعه بازار را حل نمایند و در صورت بروز هرگونه خسارات، ادارات ذیربط جوابگو خواهند بود.
 
 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *