وضعیت کودکان کرمانشاهی مورد بررسی قرار گرفت

11:39 - 30 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۹۶۶۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، در پی حادثه زلزله کرمانشاه، جهت بررسی وضعیت کودکان آسیب دیده به این استان سفر کرد.

وضعیت کودکان کرمانشاهی مورد بررسی قرار گرفتبه گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، پس ازحادثه زلزله در منطقه سرپل ذهاب و ازگله در استان کرمانشاه، مظفر الوندی دبیر مرجع ملی به همراه مدیران چند سمن فعال حقوق کودک به منطقه عزیمت و از نزدیک وضعیت کودکان را بررسی کردند.

با هماهنگی انجام شده با سمن های محلی بلافاصله پس حضور در شهر ازگله جلسه ای کوتاه با مدیر یکی از سمن های محلی مستقر در این منطقه برگزار و نیازهای فوری به ویژه برای کودکان و علی الخصوص در روستاهای منطقه بر آورد شد.

باتوجه به حجم عظیم کمک های مردمی و سرازیر شدن مستمر این کمکها مقرر شد، سمن های مقیم تهران با توجه به مبالغ قابل توجه دریافت کمک های مردمی، نسبت به اقدام ماندنی تر مبادرت نمایند، ازجمله ایجاد مرکزی پایدار برای نگهداری کودکانی که در حادثه ی زلزله سرپرستان خود را ازدست داده اند.

لذا مقرر شد مرجع، هماهنگی های استانی را انجام و سمن ها هم با ایجاد شبکه نسبت به تامین بودجه ایجاد چنین مرکزی اقدام کنند.

در این سفر شاهد خوش آمد گویی کودکان کرد روستاهای مسیر بودیم که با دل نوشته ها و دست نوشته های خود به مردمانی که به کمکشان شتافته بودند خوش آمد می گفتند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *