رئیس شورای اروپا در خصوص برکسیت، به انگلیس هشدار داد

1:30 - 26 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۸۴۴۷
توسک به می خواهد گفت رفتن به مرحله بعدی مذاکرات به هیچ عنوان قطعی نیست و نیازمند کار بیشتر است و زمان نیز محدود است.

رئیس شورای اروپا در خصوص برکسیت، به انگلیس هشدار دادبه گزارش گروه بین‌الملل ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد توسک -- رئیس شورای اروپا -- امروز (جمعه) در نشستی در سوئد به ترزا می، نخست وزیر انگلیس هشدار داد «کار بیشتری» برای رسیدن به توافق خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برکسیت) در ماه دسامبر لازم است.

پربن آمان (Preben Aamann) سخنگوی توسک در توئیتر خود تایید کرد رئیس شورای اروپا با هدف گفت و گو درباره برکسیت در حاشیه نشست اشتغال و رشد در شهر بندری گوتنبرگ سوئد با ترزا می دیدار خواهد کرد.

به گفته مقامات مطلع، می با نزدیک شدن به پایان ضرب الاجل تعیین تکلیف برخی موضوعات کلیدی خروج از اتحادیه اروپا که پیش‌شرط شروع دور جدید گفتگوها محسوب می‌شوند، با نخست وزیران سوئد و ایرلند دیدار خواهد کرد.

یک مقام مطلع اتحادیه اروپا روز پنجشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت «توسک به می خواهد گفت رفتن به مرحله بعدی مذاکرات به هیچ عنوان قطعی نیست و نیازمند کار بیشتر است و زمان نیز محدود است.

اتحادیه اروپا انتظار دارد انگلیس به سرعت در مذاکرات مربوط به خروج از اتحادیه اروپا جلو برود، از ایجاد مسائل مرزی میان ایرلند شمالی که از استان های انگلیس است و جمهوری ایرلند به عنوان یک دولت عضو اتحادیه خودداری کند و حق سه میلیون شهروند اتحادیه اروپا برای زندگی در انگلیس را به رسمیت بشناسد.

سخنگوی ترزا می گفت وی پنجشنبه شب با استفان لوفون، نخست وزیر سوئد و صبح جمعه با لئو وارادکار، نخست وزیر ایرلند دیدار خواهد کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *