ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی در "هند" 20 برابر شده است

20:14 - 27 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۷۳۲۰
بر اساس جدیدترین گزارش وزارت بهداشت و رفاه خانواده هند، موارد ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی(H1N1) در هند در سال 2017 در مقایسه با سال گذشته 20 برابر افزایش یافته است.

به گزارش سرویس بین الملل ، بر اساس این گزارش در سال گذشته یک هزار و 786 مورد ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی در هند گزارش شده که این تعداد در سال جاری به 38 هزار و 848 مورد افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: از سال 2010 تا ماه اکتبر سال 2017 تعداد 8 هزار 543 نفر در هند به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند . در هفت سال گذشته 114 هزار نفر در هند به بیماری آنفلوانزای خوکی مبتلا شده اند.
وزارت بهداشت و رفاه خانواده هند اعلام کرد: ایالت ماهاراشترا با 23 هزار و 812 مورد ابتلا به این بیماری و 716 مرگ دارای بالاترین آمار قربانیان بیماری آنفلوانزای خوکی در هند می باشد.

این درحالی است که ایالت سیکیم واقع در شمال شرق و مجموع جزایر لکشادیب در جنوب هند تاکنون هیچ موردی از ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی را به ثبت نرسانده اند.

پزشکان هندی احتمال می دهند ویروس اچ 1 ان 1 به عنوان عامل بیماری آنفلوانزای خوکی ممکن است جهش یافته باشد. این بیماری ابتدا از طریق خوک ها گسترش می یافت، اما اکنون از انسان به انسان منتقل می شود که این امر سبب نگرانی پزشکان هندی شده است.

شست وشوی مرتب دست ها، استفاده از ماسک و تماس نداشتن دست آلوده با بینی، دهان و چشم از توصیه های کارشناسان بهداشتی به مردم برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری است.

این ویروس نخستین بار در سال 1918 میلادی در آمریکا شناخته شد و پس از یک دوره طولانی در آوریل 2009 دوباره این بیماری به نام انفلوآنزای نوع A یا خوکی با شکل، قدرت و توانایی بیماری زایی متفاوت از گذشته در ایالات

کالیفرنیای جنوبی از کشور آمریکا گزارش شد و پس از آن در کشورهای مکزیک، کانادا و اروپا مشاهده شد.
تب، سرفه، گلو درد، سردرد، لرز، کوفتگی عضلانی و در برخی از افراد اسهال و استفراغ از علائم آنفلوآنزای نوع آ (H1N1) است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *