حمله جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش در حومه دیرالزور، 10 کشته برجای گذاشت

2:51 - 21 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۶۶۷۲
در این حادثه که در روستای «الدعیجی» در استان دیرالزور روی داد، خودرو حامل امدادگران و زخمی شدگان، هدف حملات هوایی جنگنده های ائتلاف ضد داعش قرار گرفت.

حمله جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش در حومه دیرالزور، 10 کشته برجای گذاشتبه گزارش گروه بین‌الملل ، خبرگزاری رسمی سوریه بامداد یکشنبه گزارش کرد: در حمله جنگنده های ائتلاف بین المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا به یک خودرو امدادگران در منطقه «تل الشایر» در حومه دیرالزور در شرق سوریه 10 غیرنظامی کشته شدند.

سانا در ادامه گزارش کرد: در این حادثه که در روستای «الدعیجی» در استان دیرالزور روی داد، خودرو حامل امدادگران و زخمی شدگان، هدف حملات هوایی جنگنده های ائتلاف ضد داعش قرار گرفت و تمامی سرنشینان آن متشکل از افراد غیر نظامی و امدادگران کشته شدند.


این نخستین بار نیست که حملات جنگنده های ائتلاف به سرکردگی آمریکا، تلفات جانی زیادی برجای می گذارد، این ائتلاف خودخوانده در مهرماه گذشته در حمله به حومه جنوبی حسکه در شمال شرق سوریه، 15 غیر نظامی را کشت.


آمریکا و چند کشور محدود همپیمان آن، از ماه آگوست (مرداد 93) به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل و بدون هماهنگی با دولت سوریه ائتلافی موسوم به ائتلافی ضد داعش را تشکیل داد.


این ائتلاف تاکنون بسیاری از شهروندان بی گناه سوری را در استان های الرقه، دیرالزور، حسکه و حلب به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیرساخت های این کشور را تخریب کرده است.


وزارت امورخارجه سوریه نیز بارها از شورای امنیت و سازمان ملل متحد خواسته است، برای پایان دادن به تجاوز نیروهای متجاوز در خاک این کشور اقدامی صورت دهد و با ارسال نامه های مکرر حملات جنگنده های ائتلاف به خاک سوریه را محکوم کرده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *