حمایت برخی کشورها از تروریسم در راستای برهم زدن امنیت "افغانستان"

11:10 - 30 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۶۴۴۴
وزیر امور خارجه افغانستان طی اظهاراتی گفت که برخی کشورهای خارجی با حمایت مالی و نظامی از گروه های تروریستی در افغانستان در پی برهم زدن امنیت این کشور هستند.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از افق، صلاح‌الدین ربانی وزیر خارجه افغانستان شماری از کشورهای خارجی را متهم به حمایت از گروه های تروریستی در افغانستان کرد.

وی در این نشست که در شهر «سمرقند» ازبکستان برگزار شده بود، بدون نام بردن از کشور خاصی گفت: آنها گروه‌های تروریستی را برای برهم زدن امنیت افغانستان و منطقه، تامین مالی می‌کنند.

ربانی افزود که در افغانستان جنگ داخلی جریان ندارد، بلکه برخی از کشورها اوضاع امنیتی این کشور را بر هم زده و از تروریست ها حمایت مالی و نظامی می‌کنند.

وزیر خارجه افغانستان در عین حال، از سران کشورهای آسیای مرکزی خواست تا در روند صلح افغانستان همکاری کنند چرا که در غیر این صورت ناامنی، دامن‌گیر کشورهای همسایه افغانستان نیز خواهد شد.

به گفته وزیر خارجه افغانستان، کشورهای آسیای مرکزی از نظر امنیت به یکدیگر مرتبط هستند و بنابراین باید تلاش‌های مشترک در مبارزه با تروریسم و تهدیدات مشترک صورت بگیرد.

وی در ادامه، گسترش روابط اقتصادی کشورهای منطقه را برای رفع تهدیدات مشترک و نیز مبارزه با تروریسم مهم خواند و گفت که باید در این راستا اقدامات عملی اتخاذ شود.

گفتنی است که نشست بین‌المللی امنیت و توسعه پایدار در آسیای مرکزی، روز گذشته با حضور نمایندگان کشورهای مختلف جهان در ازبکستان آغاز شد و امروز پایان خواهد یافت.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *