سردرگمی مقام های اطلاعاتی امنیتی آمریکا از رفتارهای اخیر کره شمالی

4:10 - 20 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۶۲۹۷
اگر کره شمالی تصمیم به انجام آزمایش هسته ای در سطح زمین بگیرد، ممکن است از سوی آمریکا به عنوان یک حمله بالقوه تلقی شود، به ویژه اگر این آزمایش با یک کلاهک هسته ای واقعی انجام گیرد.

سردرگمی مقام های اطلاعاتی امنیتی آمریکا از رفتارهای اخیر کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل ، شبکه خبری سی ان ان در گزارشی نوشت: کره شمالی نزدیک به دو ماه است که هیچ آزمایش موشکی یا هسته ای انجام نداده و این موضوع باعث سردرگمی مقام های اطلاعاتی امنیتی آمریکا شده است.

به نقل از شبکه خبری سی ان ان، مقام های اطلاعاتی امنیتی آمریکا سردرگم هستند که چرا نزدیک به دو ماه است که کره شمالی هیچ آزمایش موشکی یا هسته ای انجام نداده است.


با سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به شرق آسیا نیز به نظر می رسد که این سکوت تا آینده نزدیک ادامه خواهد داشت.


اگرچه مقام های امنیتی آمریکا هشدار می دهند که این سکوت هر لحظه ممکن است شکسته شود، اما در صورت هرگونه آزمایش جدید از سوی پیونگ یانگ با این سئوال روبر خواهند شد که چرا کیم جونگ اون رهبر کره شمالی این سکوت را شکست.


نهادهای اطلاعاتی آمریکا می گویند در حال حاضر سایت زیرزمینی آزمایش هسته ای کره شمالی به خاطر زمین لرزه آسیب دیده و بخش هایی از آن قابل استفاده نیست.


اگر کره شمالی تصمیم به انجام آزمایش هسته ای در سطح زمین بگیرد، ممکن است از سوی آمریکا به عنوان یک حمله بالقوه تلقی شود، به ویژه اگر این آزمایش با یک کلاهک هسته ای واقعی انجام گیرد.


به گفته یک مقام ارشد دولتی آمریکا، واشنگتن سیاست مشخصی برای حمله های پیشگیرانه در قبال کره شمالی ندارد و اگر دست به چنین اقدامی بزند، ممکن است پیونگ یانگ مدعی شود که مورد حمله قرار گرفته است.


برخی مقام های آمریکایی علت اینکه کیم جونگ اون در دو ماه گذشته هیچ آزمایشی انجام نداده را فشار سیاسی از سوی چین می دانند.


یک احتمال این است که با نزدیک شدن زمستان و احتمال کمبود حامل های سوخت در کره شمالی، مقام های این کشور نمی خواهند با یک اقدام تحریک آمیز عصبانیت چین را برانگیزند.


برخی دیگر از مقام های آمریکایی بر این باورند که پیونگ یانگ به هدف خود رسیده و با آزمایش همه قطعات موشک بالستیک قاره پیما به ترامپ نشان داده است که قدرت هسته ای است و او نمی تواند کاری از پیش ببرد.


این مقام ها همچنین می گویند که پرواز بمب افکن های هسته ای آمریکا بر فراز شبه جزیره کره نیز تغییری در رفتار رهبر کره شمالی ایجاد نکرده است.


به تازگی این موضوع که رئیس جمهوری آمریکا تنها مقامی است که می تواند اجازه استفاده از تسلیحات هسته ای را صادر کند، کنگره این کشور را به تکاپو انداخته است.


در میانه تنش های روزافزون بین واشنگتن و پیونگ یانگ، کنگره آمریکا قصد دارد با تغییر این قانون، رئیس جمهوری این کشور را ملزم کند که پیش از چنین اقدامی با این نهاد قانونگذاری مشورت کند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *