عدم موضع مشخص اسپانیا پیرامون دخالت دولت روسیه در مسائل کاتالونیا

2:05 - 20 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۶۲۹۵
دولت اسپانیا بر اساس برخی‌ نظریات، مشکوک به دخالت روسیه در ماجرای بحران استقلال طلبی کاتالونیا است، اما هنوز واکنشی رسمی به این موضوع نشان نداده است.

عدم موضع مشخص اسپانیا پیرامون دخالت دولت روسیه در مسائل کاتالونیابه گزارش گروه بین‌الملل ، دولت اسپانیا بر اساس برخی‌ نظریات، مشکوک به دخالت روسیه در ماجرای بحران استقلال طلبی کاتالونیا است، اما هنوز واکنشی رسمی به این موضوع نشان نداده است.

روزنامه ال پاییس گزارشی از احتمال دخالت روسیه در تشدید بحران جدایی طلبی ایالت کاتالونیا منتشر کرده و آن را در راستای تلاش مسکو برای بی ثباتی در پروژه اروپا توصیف کرده است.

در همین راستا و با توجه به نبود شواهد محکمی در این زمینه، دولت اسپانیا فعلاً موضع مشخصی در این زمینه اتخاذ نکرده و با احتیاط کامل با این وضعیت برخورد می کند.


دولت اسپانیا نظر به اینکه نام کشور بزرگی همچون روسیه در میان است، ترجیح می‌دهد فعلا ورود مستقیمی به این موضوع نداشته باشد و بحران حاد کاتالونیا را با یک بحران حادتر دیپلماتیک آن هم با چهره ای همچون «ولادیمیر پوتین» گره نزند.


البته به رغم این سکوت در مواضع رسمی و عمومی، دولت و همچنین حزب سوسیالیست اسپانیا در محافل خصوصی بر وجود این مشکل اذعان می کنند و احتمال دخالت روسیه در بحران کاتالونیا را رد نمی کنند.


دولت اسپانیا و حزب سوسیالیست ترجیح می دهند موضع احتیاط در برخورد با این مسئله را همچنان ادامه دهند اما حزب شهروندان موضعی متفاوت تر در این زمینه اتخاذ کرده و با اشاره به اطلاعات منتشره در روزنامه ال پائیس از دولت خواسته است نظر خود را در خصوص این اطلاعات بیان کند.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *