رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزارت دفاع قطر، دفتر نظامی خود را در کشور کویت افتتاح کرد

5:42 - 18 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۶۰۱۰
دفتر وابسته نظامی قطر در کویت درحالی افتتاح شدکه این کشور و امیر آن شیخ صباح احمد الصباح همواره در مقام یک میانجی در تلاش بوده تا به بحران میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس پایان دهد.

وزارت دفاع قطر، دفتر نظامی خود را در کشور کویت افتتاح کردبه گزارش گروه بین‌الملل ، وزارت دفاع قطر چهارشنبه شب در بیانیه ای که در صفحه رسمی خود در توئیتر منتشر کرد، آورد، با حضور «غانم بن شاهین الغانم» رئیس ستاد مشترک قطر، دفتر وابسته نظامی این کشور در کویت افتتاح شد.

براساس این بیانیه «سرلشکر ابراهیم الکبیسی» مسئول دفتر وابسته نظامی قطر در کویت طی سخنانی گفت: 'این دفتر، پلی برای همکاری مطلوب میان نیروهای مسلح قطر و فرماندهی ارتش کویت و توسعه پیوند برادری میان دو کشور است.


افتتاح دفتر وابسته نظامی قطر در کویت درحالی افتتاح شدکه این کشور و امیر آن شیخ صباح احمد الصباح همواره در مقام یک میانجی در تلاش بوده تا به بحران میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس پایان دهد.


قطر از زمان آغاز بحران با عربستان، همکاری های دفاعی خود را با کشورهای مختلف از جمله کشورهای غربی افزایش داد.


در همین راستا، دوحه قرار دادهای تسلیحاتی هنگفتی با غربی ها منعقد کرد که از آن جمله می توان به قرارداد 12 میلیارد دلاری این کشور برای خرید جنگنده‌های «اف−15» از آمریکا، و خرید هفت ناو جنگی به مبلغ پنج میلیارد یورو از ایتالیا اشاره کرد.


این کشور همچنین برای خرید 24 جنگنده از انگلیس به توافق رسید و چندی پیش نیز قراردادی نظامی برای تقویت پدافند هوایی و گسترش تسلیحاتی را با روسیه امضا کرد.


عربستان، مصر، امارات و بحرین 15خرداد 96 با ادعای حمایت قطر از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کردند، موضوعی که دوحه همواره آن را تکذیب کرده است.


کشورهای تحریم کننده قطر اول تیرماه ماه نیز، فهرست شروط 13گانه خود برای از سرگیری روابط با دوحه را از سوی کویت به قطر اعلام کردند. مقام های قطری با رد اتهام این کشورها، پیش شرط های آنها برای از سرگیری روابط را مغایر با حاکمیت این کشور می دانند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *