از قطعه عشق(ع) غلامرضا صنعتگر تا تنها رفیق اسماعیل شبرنگ+ عکس

14:00 - 19 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۵۹۸۶
همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی قطعات متعددی از سوی خوانندگانی چون "عشق (ع)" غلامرضا صنعتگر ،"پیرهن سیاه" حسین توکلی، "تنها رفیق" اسماعیل شبرنگ و "هروله" آریا عظیمی نژاد، به بازار موسیقی عرضه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی قطعات متعددی از سوی خوانندگانی چون "عشق (ع)" غلامرضا صنعتگر ،"پیرهن سیاه" حسین توکلی، "تنها رفیق" اسماعیل شبرنگ و "هروله" آریا عظیمی نژاد، به بازار موسیقی عرضه شدند که در ادامه گزارش معرفی این آثار را خواهید خواند:

عشق (ع)
"عشق (ع)" غلامرضا صنعتگر 

قطعه "عشق (ع)" با صدای غلامرضا صنعتگر به مناسبت اربعین حسینی منتشر شد .

انتشار این اثر در حالی صورت می گیرد که این هنرمند همچنان در بیمارستان بستری است. ‎وحید قربانی تهیه کننده این قطعه است و قطعه بر روی ترانه ای از مجید ذاکری ساخته شده و تنظیم و آهنگسازی نیز بر عهده محمدرضا چراغعلی بوده است.

‎ این قطعه در واقع تیتراژ فیلم مستند "جام وصل" است که چند روایت از یک عمر نوکری یک مداح را به تصویر خواهد کشید . این مستند از زاویه ها و دیدگاه افراد مختلف زندگی یک مداح و عاشق امام حسین (ع) به نام زنده یاد محسن فیضی را به تصویر مى کشد و مراحل پایانی تولید را طى مى کند که به زودی از طریق شبکه نمایش خانگی پخش خواهد شد.

"پیرهن سیاه" 

همزمان با اربعین حسینی و همزمان با شور عاشقان حضرت اباعبدالله (ع) که با پای پیاده به سوی حرم سیدالشهداء روانه شدند، تک قطعه "پیرهن سیاه" به خوانندگی حسین توکلی تولید و منتشر شد.

 قطعه "پیرهن سیاه" با ترانه سرایی احمد امیرخلیلی، آهنگسازی حسین توکلی، تنظیم امیر حیدری و تهیه کنندگی فرهنگ سرای اندیشه تولید و منتشر شده است.

فرهنگ سرای اندیشه در راستای حمایت از آثار فاخر در حوزه موسیقی آیینی قطعه "پیرهن سیاه" را در ایام اربعین حسینی تقدیم به علاقمندان و ارادتمندان به آستان حضرت سید الشهداء(ع) کرده است.

تنها رفیق
"تنها رفیق" 

"تنها رفیق" نام قطعه‌ای است با صدای اسماعیل شبرنگ و تنظیم مصطفی خسروی که به مناسبت ایام اربعین امام حسین(ع) منتشر شد.

طراح کاور این اثر را حسین بادزهره انجام داده و در استودیو "آوا" تهیه شده است.

"هروله"

آریا عظیمی‌نژاد، آهنگساز و خالق اثر حرم با صدای کریم‌ خانی، این بار قطعه‌ای با عنوان "هروله" را به سفارش دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما ساخته است.

"هروله" با صدای حمیدرضا ترکاشوند و امیرحسین مدرس و با شعری از محمد سادات اخوی، چهارشنبه (هفدهم آبان) پیش از اربعین حسینی برای پخش از رسانه ملی در اختیار شبکه‌ها قرار گرفت.

شاه راه
"شاه راه"

آلبوم "شاه راه" به عنوان ره توشه صوتی زائران اربعین حسینی از سوی موسسه هنر و ادبیات هلال وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شد.

این آلبوم در قالب کتاب صوتی شامل آثاری در مدح و منقبت امام حسین علیه السلام و واقعه عاشورا و اربعین است که در آستانه فرا رسیدن ایام اربعین حسینی در استودیو هلال تولید شده و ره توشه ای صوتی برای زائران اربعین حسینی است.

آلبوم صوتی "شاه راه" عرض ارادت شاعران برجسته آیینی کشور به محضر سیدالشهدا و اصحاب با وفای ایشان است که به عنوان پنجمین آلبوم از مجموعه شعر آوا تولید شده و شامل ۱4 قطعه شعر عاشورایی به مدت حدود 45 دقیقه از شاعران آیینی برجسته ای چون علی داودی، محمود حبیبی کسبی، هادی جانفدا، قاسم صرافان، سیدمحمد حسینی، مجید لشکری، محمد رسولی، امیر تیموری و سیدعلی رکن الدین است و این شاعران، شاخص ترین اشعار عاشورایی خود را دکلمه می کنند.

شعر و موسیقی قطعات این آلبوم به گونه ای کارشناسی، انتخاب و تنظیم شده که مخاطب بتواند هر قطعه را بارها بشنود و با اثر، ارتباط معنایی برقرار کند و پیمان طالبی شاعر جوان آیینی مدیر تولید و هماهنگی این آلبوم و محسن جلیلی نظارت بر ضبط، انتخاب موسیقی و میکس قطعات را بر عهده داشته است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *