رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رسانه روسی: حوادث عربستان و بازداشت شاهزادگان به پاکسازی بزرگ شباهت دارد

14:14 - 18 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۵۶۵۷
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد: حوادث عربستان ازجمله بازداشت دهها شاهزاده خانواده سعودی و قتل دو شاهزاده و چند مقام ارشد دیگر در سقوط بالگرد به پاکسازی بزرگ شباهت دارد.

به گزارش سرویس بین الملل ، این شبکه در گزارش ویژه بررسی اوضاع عربستان سعودی گفت: کشته شدن دو شاهزاده سعودی و چند مقام ارشد دیگر این کشور حادثه سقوط بالگرد و بازداشت خانگی دهها شاهزاده آل سعود حوادثی است که در کمتر از 24 ساعت رخ داد و به پاکسازی بزرگ در عربستان سعودی شباهت دارد.

در این گزارش تاکید شد: در بازی «تخت نشینی» محمد بن سلمان 32 ساله نشان می دهد که آماده است امنیت تمام منطقه را بخاطر پوشیدن خلعت ویژه پادشاهی به خطر بیندازد.

رسانه روسی یادآوری کرد: سلمان پادشاه عربستان سعودی پسر 31 ساله خود محمد را روز 21 ماه ژوئن (31 خرداد ماه) به عنوان ولیعهد و جانشین خود تعیین کرد. محمد در این مقام جانشین پسر عموی خود شد که 26 سال از وی بزرگتر بود. محمد بن سلمان فرزند سومین زن سلمان است و یکی از 13 پسر وی می باشد.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه ادامه داد: محمد بن سلمان که از پنج سال پیش مقام های مهم دولتی ازجمله وزیر دفاع را تصدی کرده است از طرفداران حمله به یمن بود که خرابی های گسترده به بار آورده و قربانیان بی شمار در بین غیرنظامیان به همراه داشته است.

در گزارش آمده است: نخستین نشانه های طوفان سیاسی در عربستان سعودی چند ماه پیش دیده شد و در آن زمان محمد بن سلمان شروع به تمرکز قدرت در دست های خود کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *