"ترامپ" پیونگ یانگ را به مذاکره دعوت کرد

1:59 - 17 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۵۶۴۲
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با «مون جائه این» همتای کره جنوبی خود، برای اولین بار از مشاهده پیشرفت در ائتلاف آمریکایی علیه کره شمالی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ، رئیس جمهوری آمریکا که تاکنون معتقد بود دیگر گفت و گو با کره شمالی جواب نمی دهد، در سفر خود به کره جنوبی پیونگ یانگ را به مذاکره دعوت کرد.

به نقل از شبکه خبری سی ان ان، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با «مون جائه این» همتای کره جنوبی خود، برای اولین بار از مشاهده پیشرفت در ائتلاف آمریکایی علیه کره شمالی خبر داد.


ترامپ اگرچه لحن توهین آمیز خود نسبت به کیم جونگ اون رئیس کره شمالی را کنار گذاشته بود، اما باز از تهدید نظامی دست نکشید و گفت: آمریکا در صورت لزوم آماده است تا از همه توانایی های نظامی بی همتایش برای دفاع از خود و متحدانش استفاده کند.


رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت: در واقع امیدواریم؛ اما من یک گام جلوتر می روم، از خدا می خواهیم که مجبور به استفاده نباشیم.


ترامپ که تاکنون بارها ابراز کرده بود که گفت و گو دیگر در موضوع کره شمالی پاسخگو نیست، این بار پیونگ یانگ را به مذاکره دعوت کرد.


وی گفت: من واقعا بر این باورم که برای کره شمالی عاقلانه است که به پای میز (مذاکره) بیاید و توافقی داشته باشد که هم برای مردم کره شمالی خوب است و هم برای مردم جهان.

 

 ترامپ از روز یکشنبه برای سفری 12 روزه به شرق آسیا رفته و ورود او به سئول با تظاهرات مخالفان سیاست های او در قبال کره شمالی همراه بود.


بسیاری از مردم کره جنوبی در تظاهراتی که از چند روز پیش آغاز شده، مخالفت خود را با ترامپ و جنگ اعلام کرده و خواهان حل بحران شبه جزیره کره از راه دیپلماتیک شدند.


رئیس جمهوری آمریکا که تا کنون از ژاپن و کره جنوبی دیدار کرده، تا ساعاتی دیگر وارد پکن پایتخت چین خواهد شد و پس از آن در روزهای آینده به ویتنام و فیلیپین سفر می کند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *