فساد نیروهای امنیتی در "فراه افغانستان" به اوج خود رسیده است

12:23 - 24 آذر 1396
کد خبر: ۳۶۵۳۱۳
عضو شورای ولایتی فراه ، گفت: فساد در نیروهای امنیتی پلیس فراه بیداد می‌کند و بخش عمده این فساد نیز در حیف و میل کردن مواد خوراکی و دستمزد سربازان خط اول جنگ است.

به گزارش سرویس بین الملل ، فرید بختور عضو شورای ولایتی فراه با اشاره به افزایش فساد و سهل انگاری مقام‌های امنیتی در فراه گفت: فساد در نیروهای امنیتی پلیس فراه بیداد می‌کند و بخش عمده این فساد نیز در حیف و میل کردن مواد خوراکی و دستمزد سربازان خط اول جنگ است.

وی دولت مرکزی را در نظارت‌ و بررسی‌ از نیروهای امنیتی و تامین امنیت در ولایت فراه ناکام و متهم به سهل انگاری کرد و گفت: بخش اعظم افزایش تلفات نیروهای امنیتی در فراه ناشی از فساد گسترده در میان مقام‌های امنیتی است.

گلبهار مجاهد معاون فرماندهی پلیس در فراه این گفته‌های شورای ولایتی مبنی بر وجود فساد در میان نیروهای امنیتی در فراه را رد می‌کند و گفت: شورای ولایتی باید اسناد دست داشته خود را مبنی بر وجود فساد در میان مقام‌های امنیتی را به نهادهای حقوقی و قضایی بسپارد.

کارشناسان در فراه بر این عقیده هستند که وجود فساد گسترده در میان مقام‌های نیروهای امنیتی در فراه سبب شده است تا برخی از سربازان پلیس روحیه جنگی خود را از دست داده و پاسگاه‌های امنیتی خود را ترک کنند.

شهروندان در ولایت فراه از افزایش ناامنی‌ها ابراز نگرانی می‌کنند و بیان دارند که طالبان مسلح به دروازه های شهر فراه رسیدند اما نیروهای امنیتی هنوز به صورت جدی با مخالفین برخورد نکردند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *