تاکید وزیر امور خارجه روسیه بر دیپلماسی مردمی

0:22 - 16 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۵۲۹۷
لاورف: بر این باورم که نتایج این همایش ازجمله تاسیس انجمن بین المللی دوستان کریمه به شناسایی توانایی ها و ظرفیت های این منطقه به سرمایه گذاران خارجی کمک کند.

وزیرامور خارجه روسیه بر دیپلماسی مردمی در خصوص بهبودی روابط روسیه با کشورهای غربی تاکید کردبه گزارش گروه بین‌الملل ، سرگئی لاوروف وزیرامور خارجه روسیه در همایشی بین المللی در منطقه کریمه اعلام کرد که دیپلماسی مردمی به بهبودی روابط روسیه با کشورهای غربی کمک خواهد کرد.

لاوروف روز دوشنبه در همایش بین المللی «روسیه، کریمه و مناسبات بین المللی، گردهمایی دوستان کریمه» گفت: بر این باورم که نتایج این همایش ازجمله تاسیس انجمن بین المللی دوستان کریمه به شناسایی توانایی ها و ظرفیت های این منطقه به سرمایه گذاران خارجی کمک کند.


وی در این همایش در یالتا در شبه جزیره کریمه خاطرنشان کرد که وزارت خارجه روسیه برای توسعه این روند کمک همه جانبه خواهد کرد.


شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به نقل از لاوروف گفت: نقش دیپلماسی مردمی برای کمک به گسترش تماس ها میان ملت ها و کشورها و از بین بردن خطوط جداکننده کهنه و جلوگیری از ایجاد خطوط حائل جدید بسیار بالاست و بزحمت می توان آن را واقعی ارزیابی کرد.


همایش بین المللی «روسیه، کریمه و مناسبات بین المللی، گردهمایی دوستان کریمه» با شرکت نمایندگان بیش از 30 کشور در کاخ لیوادی در یالتا در شبه جزیره کریمه برگزار شد.


منطقه کریمه در سال 2014 پس از برگزاری همه پرسی از اوکراین جدا و با عقد توافقنامه ای به روسیه الحاق شد.


در سال های اخیر نمایندگان مجلس و هیات های پارلمانی از چند کشور اروپایی ازجمله فرانسه و ایتالیا از شبه جزیره کریمه دیدار کردند که اعتراض دولت اوکراین را در پی داشت.


روابط روسیه و غرب به ویژه آمریکا پس از حوادث اوکراین در سال 2014 تیره شده و این کشورها چند بسته تحریم های مالی در مورد مسکو وضع کرده اند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *