رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جنگ نامرئی در "افغانستان" و لزوم افزایش هوشیاری

10:05 - 23 آذر 1396
کد خبر: ۳۶۴۱۱۰
وضعیت کشور افغانستان، این همسایه شرقی ایران از هنگامی که ایالات متحده آمریکا از سال ۲۰۰۳ میلادی به بعد به بهانه مبارزه با تروریسم و القاعده وارد آنجا شد، به مراتب بدتر شده است.

به گزارش سرویس بین الملل ، داوود شجاع تحلیلگر مسائل سیاسی معتقد است: وضعیت کشور افغانستان، این همسایه شرقی جمهوری اسلامی ایران از هنگامی که ایالات متحده آمریکا از سال ۲۰۰۳ میلادی به بعد به بهانه مبارزه با تروریسم و القاعده وارد آنجا شد و همچنین از سال گذشته که پای گروهک تروریستی تکفیری داعش با برنامه ریزی های مختلف و از پیش تعیین شده سیاستمداران و سرویس های اطلاعاتی کشورهای نظام سلطه و اروپایی و پیمانکاری سعودی های خائن به این کشور باز شد، به مراتب بدتر گشته است.

از همین روی، افغانستان امروز از پدیده شوم ناامنیِ شوم نشأت گرفته از اقدامات تروریستی داعش و طالبان رنج می بَرد و و روزانه شاهد خونریزی، بمب گذاری، ترور، درگیری های مسلحانه در این کشور هستیم.

در این میان، نیروهای فرامنطقه ای حاضر در افغانستان مثل آمریکایی ها و انگلیسی ها از این اوضاع آشفته سوء استفاده می کنند. آنها عملیات های مختلفی را علیه برخی از طالبان و نیروهای دولتی که مخالفان جدی با آنان ( آمریکایی ها و انگلیسی ها ) هستند، به بهانه کمک به دولت ملی و قانونی افغانستان، انجام می دهند.

این امر موجبات ناامن کردن کشور افغانستان را بیش از پیش فراهم کرده و حتی کار به جایی رسیده که کشورهای فرامنطقه ای با پهپادهای خود چندین سال است که به بهانه مبارزه با تروریسم، مردم مسلمان، بی دفاع و مظلوم افغانستانی را به خاک و خون می کشند.

این جنایت آمریکایی ها و نیروهای فرامنطقه ای حاضر در افغانستان ادامه دارد به طوری که آنها تمام تلاش خود را با انتقال برخی از سرکردگان داعشی پس از شکست های پی در پی در سوریه و عراق به این کشور به کار بسته اند. آمریکایی ها و نیروهای فرامنطقه ای در صدد هستند تا از طریق سوق دادن تکفیریها به یک کشور جدید و هم مرز با جمهوری اسلامی ایران، نا امنی ها را به شهرها و استان های مرزی با ایران بکشانند. آنها با این اقدام تلاش می کنند تا با کشورهایی که منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی را در سطح منطقه ای و بین المللی به خطر انداخته اند، مقابله کنند.

بنابراین، ضروری است تا تحولات کشور افغانستان از سوی مسئولان و مدیران سیاسی و امنیتی کشورمان جدی گرفته و مورد رصد دقیق و تحلیل و تجزیه قرار گیرد تا ان شاالله یک بار دیگر مکر دشمنان انقلاب اسلامی به خودشان بازگردد.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *