رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیشروی گسترده نیروهای سوری در امتداد جاده البوکمال-دیرالزور/ورود به محله الحمیدیه پس از 6 سال+تصاویر

7:30 - 10 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۳۲۹۶
نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود علیه تروریست‌های داعش در شهر دیرالزور، طی روزهای اخیر موفق به پیشروی گسترده در مناطق مختلف شده و خسارات و تلفات سنگینی را به تروریست‌ها وارد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود علیه تروریست‌های داعش در شهر دیرالزور، طی روزهای اخیر موفق به پیشروی گسترده در مناطق مختلف شده و خسارات و تلفات سنگینی را به تروریست‌ها وارد کردند.

پیشروی گسترده

آزادسازی محله الصناعه در شهر دیرالزور

گروه اطلاع رسانی محور مقاومت موسوم به «الاعلام الحربی» گزارش داد، ارتش سوریه و نیروهای متحد آن توانستند محله «الصناعه» واقع در شهر دیرالزور را آزاد کنند.

پیشروی گسترده

ارتش سوریه ضمن آزادسازی کامل این محله، هم‌اکنون در داخل محله «خسارات» در حال پیشروی هستند.

هفته گذشته ارتش سوریه توانسته بود منطقه بزرگ حی الصکر را در شرق شهر دیرالزور آزاد و پاکسازی کند.

عملیات موفقیت‌آمیز والفجر-3 در دیرالزور

ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای مقاومت موفق شدند که ضمن آزادسازی منطقه المحطه الثانیه در جنوب دیرالزور، چندین نفر از عناصر داعش را به هلاکت برسانند.

رسانه جنگی سوریه گزارش داد که نیروهای سوری روز پنج شنبه عملیات نظامی خود را علیه تروریست‎ها در دیرالزور پی گرفتند.

پیشروی گسترده

این عملیات که والفجر-3 خوانده می‎شود با هدف نابودی عناصر تروریستی و پایگاه‎های آنها در دیرالزور صورت می‎گیرد.

ارتش سوریه به همراه نیروهای مقاومت توانسته‎اند که کنترل منطقه موسوم به «المحطه الثانیه» در جنوب دیرالزور را به دست بگیرند.

نیروهای سوری موفق شدند شمار زیادی از عناصر داعش را به هلاکت رسانده یا مجروح کنند.

گزارش وزارت دفاع روسیه از عملیات مین‌زدایی در شهر دیرالزور

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای گزارشی از عملیات پاکسازی نیروهای نظامی این کشور در شهر دیرالزور منتشر کرد.

 بنا به این بیانیه در طول ۲۴ ساعت در عملیات پاکسازی نیرو‌های روسیه، ۳۳ هکتار از قلمرو شهر دیرالزور و مناطق پیرامونی آن، شش کیلومتر جاده، و ۳۵ ساختمان به صورت کامل مین‌زدایی شده‌اند و همچنین ۹۶۳ وسیله انفجاری نیز کشف و منهدم شد.

پیشروی گسترده

طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه از آغاز عملیات مین‌زدایی، تاکنون ۷۴۱ هکتار از خاک دیرالزور، ۱۸۳ کیلومتر جاده، و ۱۵۲۲ ساختمان به صورت کامل پاکسازی شده‌اند و ۳۷۵۱۷ وسیله انفجاری نیز کشف و خنثی شده‌است.

خطوط دفاعی داعش هدف آتش سنگین ارتش سوریه

نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود علیه تروریست‌های داعش در شهر دیرالزور و تروریست‌های تحریرالشام در استان حماه موفق به پیشروی گسترده و وارد کردن خسارات سنگین به تروریست‌ها شدند.

ارتش سوریه خطوط دفاعی داعش در چندین نقطه از شهر دیرالزور را هدف قرار داده و عناصر تروریستی باقیمانده در این شهر را وادار به عقب‌نشینی و فرار از این شهر کرده است.

نیروهای نخبه ارتش سوریه (تایگر فورس) مواضع داعش در دو منطقه «العمال» و «الغنمات» را هدف حملات گسترده خود قرار دادند.

پیشروی گسترده

ساعاتی پس از آغاز این عملیات نیروهای سوری پیشروی گسترده‌ای در مناطق تحت اشغال داعش داشته و موفق شدند چندین محله را در شهر دیرالزور به کنترل خود در آورند.

در حال حاضر ارتش سوریه عملیات خود را در امتداد کریدور جنوبی شهر دیرالزور آغاز و انتظار می‌رود با هدف قرار دادن آخرین مواضع داعش در این منطقه، در آینده نزدیک تمام شهر را به کنترل خود در آورد.

آزادسازی چندین محله جدید در دیرالزور

نیروهای نخبه ارتش سوریه (تایگر فورس) روز شنبه خطوط دفاعی داعش را در دو محله «العمال» و « العرفی» هدف حملات گسترده قرار دادند.

پس از چندین ساعت درگیری میان نیروهای نخبه و تروریست‌های داعش، این دو محله راهبردی از اشغال داعش آزاد شدند.

پیشروی گسترده

بر اساس گزارش منابع نظامی روزشنبه علاوه بر آزادسازی این دو محله راهبردی، استادیوم شهر دیرالزور نیز به کنترل نیروهای سوری در آمده است.

ورود به محله الحمیدیه پس از 6 سال

نبرد علیه داعش در استان دیرالزور سوریه نیز به مراحل مهم خود رسیده و نیروهای ارتش این کشور خود را برای مرحله پایانی آزادسازی کامل استان دیرالزور از اشغال تروریست‌ها آماده کرده‌اند.

پیشروی گسترده

در حال حاضر بیش از نیمی از شهر دیرالزور از اشغال داعش آزاد شده و نیروهای سوری عملیات آزادسازی کامل شهر را آغاز کرده‌اند و نیروهای نخبه (تایگر فورس) موفق شدند برای نخستین بار پس از 6 سال وارد محله «الحمیدیه» در این شهر شوند.

ارتش سوریه به 65 کیلومتری البوکمال رسید

 ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای مقاومت و حزب‌الله لبنان موفق به پیشروی گسترده در غرب استان دیرالزور شده و خود را به دو شهر در امتداد جاده دیرالزور-البوکمال رساند.

نیروهای ارتش سوریه روز دوشنبه عملیاتی را در امتداد جاده دیرالزور-البوکمال آغاز کرده و خطوط دفاعی داعش در این منطقه را به طور مستقیم از محور غربی ایستگاه «T-2» که به تازگی از اشغال تروریست‌ها آزاد شده هدف قرار دادند.

پیشروی گسترده

در این عملیات، نیروهای سوری موفق شدند تا 7 کیلومتری محور غربی این ایستگاه پیشروی کنند و خود را به دو شهر «بکتال» و «شماس» برسانند.

با این پیشروی گسترده ارتش سوریه خود را به 65 کیلومتری شهر مرزی و استراتژیک البوکمال رسانده است.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *