ایران برنده جنگ سوریه خواهد بود/کاهش نفوذ آمریکا و عربستان در خاورمیانه

8:30 - 04 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۱۱۱۰
خبرگزاری رویترز طی گزارشی به بررسی اوضاع خاورمیانه پس از شکست داعش پرداخته و با بیان اینکه ایران برنده جنگ سوریه خواهد بود می‌نویسد که در دوران پسا داعش در خاورمیانه، آمریکا تا حدود زیادی از صحنه محو خواهد شد.

ایران برنده جنگ سوریه خواهد بود/کاهش نفوذ آمریکا و عربستان در خاورمیانهبه گزارش گروه بین‌الملل ، خبرگزاری رویترز طی گزارشی به بررسی اوضاع خاورمیانه پس از شکست داعش پرداخته و با بیان اینکه ایران برنده جنگ سوریه خواهد بود می‌نویسد که در دوران پس از داعش در خاورمیانه، آمریکا تا حدود زیادی از صحنه محو خواهد شد.

رویترز می‌افزاید: در حالی که داعش به پایان خود نزدیک می‌شود، خاومیانه وارد دوره جدیدی خواهد شد که در آن تنش میان عربستان و ایران ادامه داشته و آمریکا تا حدود زیادی از معادلات سیاسی منطقه خارج خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است: ایران که از دولت سوریه در جنگ داخلی این کشور حمایت می‌کند، نفوذ خود را در این کشور افزایش داده و در حالی که ایران به دنبال گسترش کریدور تا دریای مدیترانه است عربستان در دوران پس از داعش از نفوذ کمی برخوردار خواهد بود. 

رویترز در بخش دیگری می‌نویسد: ایران باثبات‌ترین کشور خاورمیانه است و به مدت سالیان طولانی است که در مرزهای فعلی خود قرار دارد، از نظر فرهنگی، مذهبی و زبانی کشوری یکپارچه و همگن بوده و تاکنون انتخابات‎های دموکراتیک زیادی برگزار کرده است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *