رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حیدر العبادی: الحشد الشعبی امید عراق و منطقه است

23:06 - 01 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۰۶۰۱
نخست‎وزیر عراق در دیدار با وزیر خارجه آمریکا در بغداد اعلام کرد که قانون اساسی عراق اجازه نمی دهد که گروه های مسلح در خارج از چارچوب دولت حضور داشته باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در دیدار با رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در بغداد به اظهارات اخیر وی علیه الحشد الشعبی واکنش نشان داد و اعلام کرد که نیروهای الحشد الشعبی امید عراق و منطقه هستند.

نخست وزیر عراق به تیلرسون گفت که قانون اساسی عراق اجازه نمی دهد که گروه های مسلح در خارج از چارچوب دولت حضور داشته باشند.

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در دیدار با رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در بغداد به اظهارات اخیر وی علیه الحشد الشعبی واکنش نشان داد و اعلام کرد که نیروهای الحشد الشعبی امید عراق و منطقه هستند.

به گزارش شبکه خبری السومریه نیوز، نخست وزیر عراق به تیلرسون گفت که قانون اساسی عراق اجازه نمی دهد که گروه های مسلح در خارج از چارچوب دولت حضور داشته باشند.

وی افزود: الحشد الشعبی از نهادهای رسمی دولت عراق است و نیروهای آن عراقی‎هایی هستند که با تروریسم مقابله کردند. 

دفتر نخست وزیری عراق ظهر امروز نیز با صدور بیانیه‏‎ای به اظهارات «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا واکنش نشان داد و اعلام کرد که «از اظهارات وی تعجب می کنیم، چرا که نیروهای الحشد الشعبی شهروندان عراقی و قهرمانان ملی این کشور هستند.»

تیلرسون روز گذشته در دیدار با وزیر خارجه عربستان در ریاض گفته بود، «شبه نظامیان شیعه (در عراق) که با داعش می‏‎جنگیدند، دیگر کاری در عراق ندارند و باید به کشور خود برگردند».

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا شب گذشته از ریاض پایتخت عربستان وارد دوحه پایتخت قطر شده بود و دوشنبه شب از دوحه وارد بغداد شد. 

تیلرسون در جریان مشارکت در نشست شورای هماهنگی بغداد و ریاض در عربستان بر لزوم تقویت روابط این کشور با عراق تأکید کرد و اعلام کرده بود که واشنگتن به دنبال کاهش نفوذ ایران در عراق است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *