صدور 12 هزار سند تک برگ در شش ماه نخست سال جاری/ بیش از یکصد میلیارد از مطالبات بانکی وصول شده است

9:19 - 01 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۰۲۷۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی با اشاره به صدور 12 هزار سند تک برگ در شش ماهه نخست سال گفت: به منظور وصول مطالبات معوقه بانکی و دفاع از حقوق بیت المال مبلغی بالغ بر یکصد و ده میلیارد ریال از مطالبات بانک‌ها توسط دوایر اجرای ثبت این اداره کل وصول شده است.

صدور 12 هزار سند تک برگ در شش ماه نخست سال جاری/ بیش از یکصد میلیارد از مطالبات بانکی وصول شده استعلی اصغر اسدی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اشاره به عملکرد این اداره کل در ارتباط با صدور اسناد کاداستری در شش ماهه اول سال جاری گفت: در شش ماهه اول سال جاری تعداد ۱۲ هزار ۲۰۴ برگ اسناد مالکیت کاداستری صادر وتحویل مالکین شده است.

وی با بیان اهمیت توجه به اسناد کاداستری گفت: تمام اسناد مالکیت دفترچه‌ای در اختیار مردم، طبق قانون جامع کاداستر کشور، ظرف مدت پنج سال باید به سند تک برگی تبدیل شود.

اسدی ادامه داد: با توجه به اهداف توسعه پایدار و لزوم تامین امنیت اجتماعی در راستای تحقق این توسعه، صدور سند تک برگی اقدامی مهم و موثر در تامین امنیت فردی و اجتماعی جامعه است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از مشخصات این سند غیر قابل جعل بودن آن به دلیل درج برچسب هولوگرام و همچنین تعویض سند پس از هر انتقال می‌باشد.

مدیر کل ثبت اسناد واملاک خراسان شمالی توضیح داد: از دیگر مزایای سند کاداستر ارتقاء امنیت و آرامش روانی، کاهش اشتباهات حذف نوشتار‌های دستی، تحویل اسناد مالکیت به درب منازل مالکیین، شفاف سازی اموروبروز رسانی اطلاعات مالکیت است.

وی با تاکید بر مراجعه مالکین به ادارات ثبت اسناد واملاک در شهرستان محل وقوع ملک جهت تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به تک برگ، افزود: اسناد مالکیت در کمترین زمان ممکن صادر و به مراجعین تحویل می‌گردد.

اسدی خاطرنشان کرد: هم اکنون و براساس قرارداد منعقده با اداره پست معاملات صورت گرفته در دفاتر اسناد رسمی که دارای سند تک برگ است در کمتر از ۴۸ ساعت صادر و به وسیله مامورین اداره پست درب منزل به مالکین تحویل می‌گردد.

وی در ارتباط با وصول معوقات بانکی گفت: به منظور وصول مطالبات معوقه بانکی و دفاع از حقوق بیت المال مبلغی بالغ بر یکصد و ده میلیارد ریال از مطالبات بانک‌ها توسط دوایر اجرای ثبت این اداره کل وصول گردید.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی ادامه داد: همچنین در شش ماهه سال جاری تعداد یک هزار و ۶۵۸ پرونده اجرایی در سطح استان خراسان شمالی تشکیل و مبلغی بالغ بر ۹ میلیارد ریال نیز برای دولت کسب درآمد شد. همچنین مبلغی بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال سپرده اشخاص در ادارات ثبت سپرده گردیده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *