نیروهای دموکراتیک سوریه تسلط کامل بر رقه را اعلام کردند

15:14 - 28 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۴۱۹
گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» روز جمعه به طور رسمی تسلط کامل بر شهر رقه که پایتخت خودخوانده داعش در سوریه به شمار می‌رفت را اعلام کردند.

کردهای سوریه تسلط کامل بر رقه را اعلام کردندبه گزرش گروه بین‌الملل ، نیروهای دموکراتیک سوریه روز جمعه به طور رسمی تسلط کامل بر شهر رقه که پایتخت خودخوانده داعش در سوریه به شمار می‌رفت را اعلام کردند.

نیروهای دموکراتیک سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: پیروزی نیروهای خود بر تروریست‌های داعش و بیرون راندن آنها از پایتخت جعلی و آزادسازی شهر رقه را اعلام می‌کنیم.

«طلال سیلو»، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه در مراسم جشن تسلط بر این شهر، آن را «پیروزی تاریخی» بر داعش توصیف کرده و گفت که گروه تروریستی داعش متحمل شکستی بزرگ شده است.

روز سه‌شنبه 17 اکتبر نیز سازمان موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: شهر رقه در سوریه از وجود عناصر این گروه تروریستی خالی شده است.

روز سه‌شنبه همچنین سخنگوی نیروهای موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه گزارش داده بود که هم‌اکنون شهر رقه به صورت کامل از اشغال تروریست‎های داعش آزاد شده‌ است.

آزادسازی شهر رقه از اشغال تروریست‎های داعش نشانه مهمی از فروپاشی سازمانی گروه داعش در سوریه است که در سال 2014 تا چند ماه گذشته بخش‎های زیادی از خاک سوریه و عراق را در اشغال خود داشتند اما در ماه‌های اخیر مناطق اشغالی سوریه و عراق یکی پس از دیگری آزاد شدند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *