درگیری مسلحانه در شمال کرکوک

1:40 - 28 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۳۲۶
گزارش ها حاکی است: نیروهای مبارزه با تروریسم نیز اقدام به آتش باری متقابل کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، یک منبع امنیتی عراق دقایقی پیش از بروز درگیری جزئی میان نیروهای امنیتی و افراد مسلح ناشناس در شمال کرکوک خبر داد و درعین حال تاکید کرد که اوضاع کاملا تحت کنترل است.

یک گروه مسلح به سوی یک گشتی نیروهای مبارزه با تروریسم فدرال عراق در حی الشورجه در شمال استان کرکوک آتش گشودند.


گزارش ها حاکی است: نیروهای مبارزه با تروریسم نیز اقدام به آتش باری متقابل کردند.


این منبع در خصوص میزان تلفات احتمالی دراین درگیری ابراز بی اطلاعی کرد و درعین حال گفت: نیروهای امنیتی اوضاع را کاملا تحت کنترل دارند و گشتی ها در سراسر منطقه جهت تامین امنیت مردم به گشت زنی مشغول هستند.


نیروهای مسلح عراق از اولین ساعات بامداد دوشنبه گذشته عملیات پیشروی خود را برای بازپس گیری مناطق مورد منازعه میان اربیل و بغداد موضوع ماده 140 قانون اساسی این کشور از جمله استان کرکوک و چاه های نفت آن آغاز کردند و بسرعت توانستند بر همه این مناطق و مراکز مهم و حساس آن سیطره پیدا کنند.


ناظران مسائل منطقه می گویند: در پی موفقیت ارتش عراق در تحت کنترل درآوردن همه مناطق مورد اختلاف، برخی منادیان جدایی طلبی و همه پرسی استقلال، بدنبال متشنج کردن اوضاع و ایجاد دو قطبی عرب - کرد هستند تا بتوانند از آن برای برون رفت از بن بست کنونی بهره ببرند.


حیدرالعبادی نخست وزیر عراق از روز چهارشنبه تاکنون چند بار تحت کنترل بودن اوضاع در سراسر این مناطق را مورد تاکید قرار داد و گفت: نیروهای پلیس محلی دراین مناطق مستقر هستند و اوضاع تحت کنترل است و دستور داده است ارتش از این مناطق خارج شود.


وی درعین حال به برخی جریانات که دنبال تنش آفرینی هستند هشدار داد.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *