ماموران امنیتی اوکراین چندین معترض را دستگیر کردند

0:57 - 27 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۱۷۹
رسانه های روسی با اعلام این خبر نوشتند: زد و خورد ماموران امنیتی و مخالفان دولت عصر چهارشنبه در مرکز کی یف رخ داد و بر اثر آن چهار نفر از جمله یک نماینده مجلس مجروح شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل ،ماموران امنیتی اوکراین به چادرهای معترضان و افراد متحصن مقابل ساختمان پارلمان در کی یف حمله برده و ضمن استفاذه از گاز اشک آور، هشت نفر را دستگیر کردند.

رسانه های روسی با اعلام این خبر نوشتند: زد و خورد ماموران امنیتی و مخالفان دولت عصر چهارشنبه در مرکز کی یف رخ داد و بر اثر آن چهار نفر از جمله یک نماینده مجلس مجروح شدند.


ماموران امنیتی شامل نیروهای پلیس و گارد ملی که حدود 300 نفر بودند، تلاش کردند، چادرهای معترضان را تحت کنترل در آوردند که با مقاومت آنها رو به رو شدند.


خبرگزاری ایتارتاس نوشت: مخالفان دولت با استفاده از میله های آهنی سنگفرش خیابان را کنده و برای مقابله با نیروهای پلیس جمع آوری می کنند.


میخاییل ساآکاشویلی رییس جمهوری سابق گرجستان نیز که رهبری مخالفان دولت اوکراین را برعهده دارد، در جمع معترضان حاضر شد و اعلام کرد تا زمانی که در سطوح حکومتی با فساد مبارزه نمی شود، اعتراضات ادامه خواهد یافت.


فعالان سیاسی مخالف دولت از روز سه شنبه در خیابان گروشفسکی مقابل ساختمان پارلمان اوکراین (رادا) چندین چادر برپا کرده اند.


خبرگزاری دولتی اونیان روز چهارشنبه نوشت: مخالفان دولت هدف از تحصن را لغو مصونیت قضایی نمایندگان پارلمان، تصویب قانون جدید انتخابات و تشکیل دادگاه رسیدگی به فساد مالی در حکومت اعلام کرده اند.


یوری لوتسنکو دادستان کل اوکراین نیز اعلام کرده که ماموران امنیتی اجازه جمع آوری چادرهای تحصن کنندگان و برخورد خشن با آنها را ندارند.


وی در فیس بوک خود نوشت: اجازه برگزاری اجتماعات آرام از دستاوردهای انقلاب اوکراین (موسوم به میدان) است.
مخالفان دولت اوکراین روز سه شنبه تظاهراتی با عنوان «اعتراض به فساد حکومتی» برگزار و هزاران نفر مقابل پارلمان در شهر کی یف شرکت کردند.


دهها مامور امنیتی با حضور مقابل پارلمان اوکراین، تامین امنیت برگزاری این تظاهرات را برعهده داشتند.


خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نوشت: تظاهرات ضددولتی را حزب «جنبش نیروی جدید» به رهبری میخاییل ساآکاشویلی رییس جمهوری سابق گرجستان، «باتکویفشینا» به رهبری خانم یولیا تیموشنکو و حزب «موضع اجتماعی» برگزار کردند.


شرکت کنندگان در تظاهرات با شعارهای ضدفساد، لغو مصونیت قضایی نمایندگان پارلمان و اصلاح قانون انتخابات را خواستار شدند.


معترضان همچنین تشکیل دادگاه ویژه محاکمه مفسدان مالی در سطوح مختلف حکومتی را خواستار شدند.


بنا به گزارش رسانه روسی، صدها نفر از اعضای حزب ملی گرای آزادی و نیروهای گردان ویژه داوطلبان اوکراینی به نام «آزوف» که در نبردهای شرق این کشور با یگان های ارتش همکاری می کردند نیز در تظاهرات امروز شرکت داشتند.


این تظاهرات که شمار معترضان تا چهار هزار نفر نیز اعلام شد، در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار شد و ماموران در چند خیابان منتهی به پارلمان در ناحیه مرکزی کی یف مستقر شده بودند.


بنا به گزارش اسپوتنیک در چند نقطه نزدیک محل تظاهرات نیز دستگاههای ویژه بمب یاب نصب شده بود تا افرادی که می خواهند در راهپیمایی شرکت کنند، بازبینی امنیتی شوند.


در همین حال رسانه های روسی اعلام کردند در زد و خورد میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان چهار نفر مجروح شدند.


کی یف از روز گذشته شاهد تدابیر امنیتی شدید است و شمار ماموران امنیتی در چند خیابان مرکزی به ویژه اقامتگاه رییس جمهوری اوکراین افزایش یافته است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *