رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

از گلایه تند کارگردان فیلم 1359 درباره مهمانی‌های شبانه تا حضور کار کثیف در فجر/از عرصه دوبله چه خبر

16:45 - 26 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۰۶۱
بیست و ششمین روز از مهر ماه سال 1396 با اخبار و حشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به گلایه تند سامان سالور از وضعیت انتخاب بازیگران در سینما اشاره کرد.

 به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، بیست و ششمین روز از مهر ماه سال 1396 با اخبار و حشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به گلایه تند سامان سالور از وضعیت انتخاب بازیگران در سینما اشاره کرد.

بررسی و تحلیل حضور و یا عدم حضور کارگردانان سینما در سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر یکی دیگر از اخبار و گزارشات مهم حوزه سینما طی روز گذشته بود.

آخرین اخبار از مراحل ساخت و اکران فیلم "کار کثیف" به کارگردانی "خسرو معصومی" از دیگر اخبار مهم فرهنگ و هنر در روز 26 ماه مهر بود.

سیمرغ بهترین کارگردانی به چه کسی می‌رسد

غیبت کارگردانان بزرگ سینما در جشنواره فجر سی و ششم/چه کسی سیمرغ را به خانه خواهد برد+عکس

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، سی و ششمین جشنواره فیلم فجر همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی ایران هر ساله در ماه بهمن برگزار می‌شود. این رویداد هنری به عنوان بزرگترین اتفاق سینمایی ایران طی سالهای گذشته میزبان فیلمسازان بزرگ و برجسته‌ای بوده و به نوعی جشن سینمایی ایران محسوب می‌شود.

در این میان کارگردانان بسیاری آثار خود را به این جشنواره آورده و موفقیت‌های فراوانی را در آن به دست آورده‌اند.

مجید مجیدی کارگردان کهنه کار و با سابقه سینمای ایران که آخرین فیلمش، "محمد (ص)" موفقیت های فراوانی را به دست آورد با دریافت 4 سیمرغ بلورین بیشترین تعداد سیمرغ را در اختیار دارد. بعد از مجیدی، "اصغر فرهادی" کارگردان بین المللی سینمای ایران با 3 سیمرغ در رده دوم قرار دارد.
 
مجیدی و فرهادی به عنوان رکوردداران بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر، در سی و پنجمین دوره از این جشنواره غایب هستند.
 
البته مجیدی فیلم "پشت ابرها" را به تازگی در جشنواره‌های بین‌المللی رونمایی کرده اما هیچ صحبتی از حضور این اثر در جشنواره فیلم فجر امسال به عمل نیامده است.
 
به همین مناسبت خبرنگار گروه فرهنگی ، به بررسی کارگردانان مطرح حاضر و غایب سی و ششمین دوره از جشنواره فیلم فجر پرداخته است.
 
برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.


مدقالچی

دوبلورهایی که به جم رفتند آبرو و حیثیت خود را بردند/هر چقدر هم دلار بدهند ایران را رها نمی‌کنم

نصرالله مدقالچی دوبلور پیشکسوت تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: در حال دوبله یک سریال با بازی آنتونی هاپکینز هستم، تا این لحظه 5 قسمت آن ضبط شده است. همچنین دوبله آثاری چون دزدان دریایی کارائیب و تبدیل شدگان را نیز تازه به پایان رسانده ام.

وی در خصوص وضعیت امروز دوبله با بیان این مطلب که عرصه دوبله در حال حاضر با سال های گذشته اصلا قابل مقایسه نیست،تصریح کرد: در دهه 60 و 70 ،دوبله روند رو به رشدی داشت اما چندین سال است که شاهد رشد چشم گیری در این عرصه نیستیم و به طور کلی هنر دوبله این روزها وضعیت خوبی را پشت سر نمی گذارد.

دوبلور نقش ابوسفیان در فیلم سینمایی "محمدرسول الله(ص)" با تشریح حضور کارهای زیر زمینی در این عرصه، خاطر نشان کرد: در گذشته، 90 درصد فیلم ها به خوبی دوبله می شدند و از میان آنها 30 تا 40 اثر ماندگار می‌شدند، اما در حال حاضر چنین اتفاقی نمی افتد. چون کارهای زیر زمینی زیاد شده و از  سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برخوردی با فعالیت آن ها نمی شود و این مساله،لطمه بزرگی به جامعه دوبله زده است.

مدقالچی درباره مهاجرت برخی از دوبلورها به شبکه های ماهواره‌ای افزود:افرادی که به شبکه جم رفتند دوبلورهای قوی نبودند. یک دوبلور قوی و پیشکسوت هرگز چنین کاری نکرده و کشور خود را ترک نمی کند و آبرو و حیثیت خود را به باد نمی دهد.

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید.

خسرو معصومی

خسرو معصومی در راه جشنواره فیلم فجر/ برای جایزه گرفتن فیلم نمی‌سازم

خسرو معصومی نویسنده و کارگردان سینما در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، در خصوص آخرین وضعیت فیلم "کار کثیف" گفت: تدوین فیلم به تازگی "محسن زندباف" به پایان رسیده و "کار کثیف" در حال حاضر در مرحله صداگذاری و تعیین رنگ به سر می‌برد.

وی درباره حضور خود در جشنواره فیلم فجر امسال افزود: به امید خدا مراحل پس از تولید تا دی ماه به پایان رسیده و نسخه آماده نمایش اثر را برای حضور در جشنواره فیلم فجر خواهیم فرستاد.

کارگردان فیلم "رسم عاشق‌کشی" درباره احتمال دریافت جوایز در جشنواره فیلم فجر تاکید کرد: جشنواره فیلم فجر هیچگاه برای من دغدغه نبوده است و این نیست که فیلمی را برای جایزه گرفتن بسازم اما طبیعتاً اگر اتفاق خوبی برای اثر بیافتد خوشحال می‌شوم زیرا بدون شک در فروش فیلم تاثیر خواهد داشت.

وی درباره انتخاب برخی بازیگران براساس میزان فعالیت آنها در فضای مجازی تصریح کرد: شاید برخی بر اساس میزان فالوور و فعالیت فضای مجازی انتخاب بازیگران کنند اما من با این اتفاق مخالف هستم و بازیگرانم را بر اساس نقش انتخاب می‌کنم.

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید.

سامان سالور

بازیگر سالاری آفت این روزهای سینمای ایران/مهمانی‌های شبانه و پارتی‌بازی ملاک انتخاب بازیگران شده است

سامان سالور نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص انتخاب برخی بازیگران بر اساس فعالیت آنها در فضای مجازی گفت: از زمانی که فضای مجازی بسط و گسترش پیدا کرد بحث و صحبت‌هایی زیادی در مورد موفقیت بازیگران براساس فعالیت مجازی آنها به میان آمده و من هم به شخصه با این نوع انتخابات روبرو شده‌ام.

وی دلیل اصلی تاثیر فضای مجازی در انتخاب بازیگران را اینگونه توصیف کرد: متاسفانه بازیگری در سینمای ایران دست یک عده خاص افتاده و ما به شدت با کمبود بازیگر مواجه هستیم. این عده محدود بازیگر تمام سینما را در دست گرفته و جایی برای حضور بازیگران جوان نمی‌دهند. ما اگر آمار بگیریم بازیگران مرد سینمای ایران به بیش از 10 بازیگر فعال نمی‌رسد.

کارگردان فیلم 1359 مشکل اصلی بازیگری در سینما را مشکل "بازیگر سالاری" اعلام کرد و افزود: متاسفانه سینمای ایران به شکل مصیبت‌باری تحت تسلط "بازیگر سالاری" است. بازیگر سالاری آفت این روزهای سینمای ایران است. آفتی که تیشه به ریشه سینما زده و همه چیز را رو به نابودی کشانده است.

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید.

پیاده روی اربعین

حجت الاسلام و المسلمین محمدصابری کارشناس علوم قرآنی و حدیث در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: پس از قیام خونین حضرت سیدالشهدا(ع) که با شهادت و ایثار حضرت حسین بن علی(ع) و آن فجایع بزرگ و خیانت‌ها و جنایت‌های صورت گرفته همراه شد،واقعه بزرگ تاریخی جهان اسلام، اربعین حسینی است که در سال 61 هجری  توسط ائمه اطهار و اهل بیت(ع) عصمت و طهارت آنان در کربلا شکل می گیرد.

وی در خصوص اربعین حسینی و علت ارزش آن افزود: فاصله فجایع کربلا و اسارت اهل بیت(ع) که از یازدهم محرم تا بیستم صفر سال 61 هجری رخ داده، 40 روز است. این زمان بیانگر پیروزی کوتاه و ظاهری یزید است که در نهایت به شکست مبدل شد و شکست ظاهری امام حسین(ع) بعد از این 40 روز به پیروزی تبدیل شده و نام امام حسین(ع) تا ابد در تاریخ بشریت می درخشد.

صابری درباره قیام عاشورا گفت: عظمت امام حسین(ع) در همین سفر که با اسارت خانواده ایشان همراه بود تبلیغ و ترویج شد و به پیروزی رسید. 

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *