جلوگیری از خطا در ابلاغ و رفع اطاله دادرسی از طریق سامانه ثنا / رشد 41 درصدی آمار ابلاغ الکترونیک قضایی در تهران

9:00 - 27 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۹۴۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
پوریانی گفت: در 6 ماهه نخست امسال ثبت نام در سامانه ثنا با رشد 41 درصدی همراه بوده و ساماندهی ابلاغ‌ها به صورت الکترونیک در راستای تسهیل خدمت رسانی به مردم به صورت جدی پیگیری شده است.

عباس پوریانی رئیس کل محاکم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، از رشد 41 درصدی آمار ابلاغ الکترونیک قضایی در تهران خبر داد و گفت: در 6 ماهه نخست امسال ثبت نام در سامانه ثنا با رشد 41 درصدی همراه بوده و ساماندهی ابلاغ‎ها به صورت الکترونیک در راستای تسهیل خدمت رسانی به مردم به صورت جدی پیگیری شده است.

وی ادامه داد: استفاده از سیستم ابلاغ الکترونیک قضایی (ثنا) کاهش قابل توجه مراجعات مردم به مراجع قضایی و تسریع در روند دادرسی را در پی داشته است.

پوریانی با تاکید بر اجرایی شدن ماده‌ی 655 قانون آیین دادرسی کیفری اضافه کرد: با برنامه ریزی دقیق و رفع موانع موجود انتظار می‌‏رود شاهد رشد بیش از پیش استفاده از سامانه ابلاغ الکترونیک باشیم.

رئیس کل محاکم تهران در پایان در ارتباط با مزایای ابلاغ الکترونیک قضایی خاطرنشان کرد: تسریع در امر رسیدگی، رفع اطاله دادرسی ها، کاهش موجودی شعب، جلوگیری از هرگونه تخلف و خطا در امر ابلاغ، کاهش هزینه ها و اطلاع رسانی سریع و لحظه‌ای، حفظ حریم خصوصی را از جمله مزایای طرح ابلاغ الکترونیک است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *