رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ناامنی در غور سبب آوارگی صدها خانواده به "هرات" شده است

14:15 - 27 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۷۸۵
جنگ و ناامنی در غور در غرب افغانستان آوارگان زیادی را به هرات کشانده است. صدها خانواده از غور از ترس حملات تروریستها و به آتش کشیده شدن خانه هایشان آواره ولایت همسایه خود شده و در شرایط دشواری زندگی می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل ، جنگ و ناامنی در ولایت غور در غرب افغانستان آوارگان زیادی را به هرات کشانده است. صدها خانواده از غور از ترس حملات تروریستها و به آتش کشیده نشدن خانه و کاشانه شان آواره ولایت همسایه خود هرات شده و در شرایط دشواری زندگی می‌کنند.

محمد ناصر غوری مسئول اوارگان غوری گفت:‌براساس آمارها در جریان سال جاری بیش از 300 خانواده غوری از مناطقشان در غور به هرات مهاجرت کردند.

وی افزود: با وجود این ناامنی ها و حملات تروریستها به مناطق مختلف در غور کشتار مردم بیگناه و اواره شدن انها به ولایت های امن دولت هنوز نسبت به این اواره گان و تامین امنیت مناطق انها بی توجه است.

از سوی دیگر محمد جاوید نادم رئیس اداره عودت مهاجرین در هرات گفت ، پس از بررسی های این اداره به آوارگان داخلی در این ولایت همکاریها صورت گرفته است.

وی افزود: براساس تشکیل کمیته‌ای از سوی اداره محلی هرات تیمی از سوی این کمیته برای بررسی مشکلات و کمک به این خانواده ها به مناطق مختلف زندگی آوارگان در هرات رفته و کمک هایی نیز به این اواره گان توزیع شده است.

گفته می‌شود در سالهای اخیر هزاران خانواده به دلیل جنگ و خشکسالی ها از ولایت های همجوار به ولایت هرات آمدند، خیلی از این آواره شده و در شرایط بدی زندگی می‌کنند و بدون سرپناه می‌باشند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *