رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

واردات گاز "هرات" از سوی بازرگانان متوقف می‌شود

12:02 - 28 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۷۸۴
رئیس اتحادیه واردکنندگان گاز هرات گفت: آنها از اجرایی شدن استانداردهای جدید اداره استانداردهای مواد در هرات شکایت دارند و هشدار می‌دهند که اگر این نهاد در مورد این برنامه جدید خود بر واردات گاز به هرات بازنگری نکنند، این اتحادیه واردات گاز را متوقف خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل ، سعد خطیبی رئیس اتاق بازرگانی هرات با اشاره به برنامه جدید اداره استاندارد هرات گفت: واردکنندگان گاز در هرات یک ماه پیش از رسیدن موعد قانونی واردات گاز زمستانی، تانکرهای گاز تابستانی را در دوبندر تورغندی و اسلام قلعه هرات به مدت 17 روز توقف داده اند که این مساله سبب وارد شدن خسارات مالی به بازرگانان و واردکنندگان گاز شده است.

وی افزود: گازهای وارداتی از دو بندر اسلام قلعه هرات و تورغندی با استاندارد های اداره استاندارد یکی است و هیچ مشکلی ندارد اما مسوولان اداره نورم و استاندارد هرات با رد این کیفیت ها ضررهای زیادی را به بازرگانان و شهروندان هرات وارد کرده است.

«عبد الواسع خادمی» مسوول اداره استاندارد در هرات گفت: تانکرهای متوقف شده براساس رای‌کمیسیون و فرمان مقام‌های دولت مرکزی متوقف شده و پس از دستور شورای وزیران دوباره این تانکرها رها شده است.

وی افزود: گازی که وارد می‌شود باید براساس کیفیت‌های خوب باشد در غیران این گاز به ضرر مردم و محیط زیست است که آنها با واردکننده گان گاز بی‌کیفیت برخورد خواهند کرد.

یونس قاضی زاده رئیس اتحادیه واردکنندگان گاز در هرات گفت: آنها از اجرایی شدن استانداردهای جدید اداره استانداردهای مواد در هرات شکایت دارند و هشدار می‌دهند که اگر این نهاد در مورد این برنامه جدید خود بر واردات گاز به هرات بازنگری نکنند، این اتحادیه واردات گاز را متوقف خواهد کرد.

بخش بزرگ واردات گاز افغانستان از دوبندر اسلام قلعه و تورغندی صورت می‌گیرد که در حال حاضر 350 شرکت در حال حاضر گاز مصرفی هرات و 32 ولایت دیگر را نیز از این بنادر تامین می‌کنند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *