رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

با صدور حکم دستگیری عمران خان بازار سیاست در "پاکستان" آشفته‌تر شد

11:05 - 26 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۷۷۸
پیگیری های مکرر حزب حاکم سرانجام باعث شد حکم دستگیری عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف نیز صادر شده و او به جرم توهین به دادگاه تحت تعقیب قرار گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از ای آر وای نیوز پس از آنکه نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان با پیگیری‌های مداوم عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف ابتدا رد صلاحیت شد و اینک در آستانه مجازات نیز قرار دارد، حزب حاکم تلاش فراوانی کرد تا از کاپیتان سال‌های دور تیم ملی کریکت پاکستان انتقام بگیرد.

گزارش‌ها حاکی است حزب نواز موفق شده است به جرم توهین به دادگاه عالی پاکستان، عمران خان را متهم کرده و پس از تلاش فراوان سبب صدور حکم دستگیری او نیز شود.

در پاکستان به طور کلی هرگاه حزبی بخواهد سیاستمدار مخالف خود را از میدان خارج کند، سعی می‌کند او را به دو جرم نا بخشودنی  توهین به ارتش پاکستان یا  توهین به دادگاه عالی پاکستان متهم کند.

این دو اتهام به هیچ عنوان از سوی مردم نیز بخشیده نمی‌شود و اگر شخصی تحت این دو عنوان متهم شده و جرمش ثابت شود دیگر نمی‌تواند امید زیادی به تلاش طرفداران خود داشته باشد.

گفتنی است طی سال‌های اخیر بارها شخص عمران خان، طاهر القادری و دیگر مخالفان حزب حاکم تلاش کردند تا با متهم کردن نواز شریف به دو جرم فوق باعث سرنگونی حکومت او شوند ولی موفق به این کار نشدند.

اینک نوبت حزب نواز است تا با متهم کردن عمران خان سعی کند تا در آستانه انتخابات سال 2018 جایگاه خوب مردمی تحریک انصاف را به چالش بکشاند.

طبق حکمی که از سوی شورای عالی نظارت بر انتخابات پاکستان صادر شده است عمران خان باید در تاریخ 24 اکتوبر دستگیر و به دادگاه منتقل شود.

از سوی دیگر عمران خان اعلام کرده است در تاریخ فوق شخصا در دادگاه حاضر شده و به دفاع از خود خواهد پرداخت .

تیم وکلای مدافع عمران خان نیز تلاش گسترده‌ای را برای رها کردن او از این اتهام خطرناک توهین به دادگاه عالی پاکستان آغاز کرده‌اند همزمان سازمان بازرسی پاکستان مشغول بررسی فساد اقتصادی نواز شریف است و او نیز شرایط بسیار خطرناکی را طی می‌کند که می‌تواند به مجازات خود و خانواده‌اش منتهی شود



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *