کره شمالی تا زمانی که موشک‌هایش به آمریکا نرسد مذاکره نخواهد کرد

9:31 - 25 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۴۳۵
یکی از تحلیلگران آمریکا می‎گوید تا زمانی که موشک‌های کره شمالی به خاک آمریکا نرسد این کشور درباره برنامه هسته‌ای خود مذاکره نخواهد کرد.

کره شمالی تا زمانی که موشک‌هایش به آمریکا نرسد مذاکره نخواهد کردبه گزارش گروه بین‌الملل ، یکی از تحلیلگران آمریکا هشدار داده است تا زمانی که موشک‌های کره شمالی به خاک آمریکا نرسد این کشور درباره برنامه هسته‌ای خود مذاکره نخواهد کرد.

«رابرت گالوچی»، یک مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا، می‌گوید: کره شمالی تا زمانی که موفق به ساخت موشکی نشود که بتواند سواحل شرق آمریکا را هدف قرار دهد، به صورت جدی وارد مذاکره با دیگر کشورها درباره برنامه هسته‌ای خود نخواهد شد.

این تحلیلگر در ادامه افزود: برخی در آمریکا بر این عقیده هستند که کره شمالی وارد مذاکره با آمریکا نخواهد شد تا بتواند موشک بالستیک قاره‌پیمایی را به نمایش بگذارد که آمریکا را برای آنها آسیب‌پذیر کند و آنها به یک توازن قدرت با آمریکا برسند.

رابرت گالوچی در ادامه سخنان خود این هدف کره شمالی را عملی دانسته است.

در همین حال نماینده کره شمالی در سازمان ملل نیز مذاکره با آمریکا درباره برنامه هسته‌ای را رد کرده و می‌گوید: تا زمانی که آمریکا از سیاست خصمانه خود دست برندارد کره شمالی تسلیحات هسته‌ای خود را کنار نخواهد گذاشت.  

«کیم این ریونگ» در کمیته خلع سلاح هسته‌ای سازمان ملل هشدار داد که در شرایط کنونی شبه‌جزیره کره، هر لحظه احتمال وقوع جنگ هسته‌ای وجود دارد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *