اقدامات ما علیه ایران محدود به سپاه نخواهد بود/دیگر نهادهای ایران را نیز هدف قرار می‌دهیم

8:26 - 25 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۳۹۵
معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا طی اظهاراتی ضد ایرانی و در تشریح راهبرد جدید آمریکا علیه ایران گفته است که این اقدامات محدود به سپاه پاسداران نخواهد بود و دیگر ارگان‌های ایران را نیز هدف قرار خواهد داد.

اقدامات ما علیه ایران محدود به سپاه نخواهد بود/دیگر نهادهای ایران را نیز هدف قرار می‌دهیمبه گزارش گروه بین‌الملل ، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا طی اظهاراتی ضد ایرانی و در تشریح راهبرد جدید آمریکا علیه ایران گفته است که این اقدامات محدود به سپاه پاسداران نخواهد بود و دیگر ارگان‌های ایران را نیز هدف قرار خواهد داد.

«سیگال مندلکر»، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم، در نشست کمیته امور عمومی اسرائیل-آمریکا (آیپک)ضمن تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ایران مدعی شد: ما از اختیارات مالی خود استفاده خواهیم کرد تا در اجرای راهبرد جدید رئیس جمهور علیه ایران نقش حیاتی ایفا کنیم.

مندلکر در تشریح راهبرد جدید ترامپ ادعا می‌کند، این راهبرد در راستای خنثی کردن فعالیت‌های بی‌‌ثبات کننده ایران و حمایت این کشور از تروریسم طراحی شده و شامل 4 هدف راهبردی است.

این مقام آمریکایی در  ادامه اظهارات بی‌اساس خود این 4 هدف را اینگونه برمی‌شمارد: 

نخست ما باید فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران را خنثی کرده و تهاجم این کشور را مهار کنیم؛ به خصوص حمایت از تروریسم و گروه‌های شبه‌نظامی، این امر شامل اقداماتی در سوریه است که امنیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد و نیز حمایت از تروریسم از طریق گروه‌هایی مانند حزب‌الله، حماس و برخی گروه‌ها در عراق.

دوما ما باید از دستیابی سپاه پاسداران به منابع مالی جلوگیری کنیم.

سوم: ما باید با توانایی ایران برای تهدید آمریکا و دیگر متحدان ما با استفاده از موشک‌های بالستیک و دیگر سلاح‌های نامتقارن مقابله کنیم.

چهارم: ما باید تمامی مسیرها برای دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را از میان ببریم و همانگونه که رئیس جمهور در سخنان خود اعلام کرد باید اطمینان حاصل کنیم که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند.

این مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد: مبارزه ما با فعالیت‌های بدخیم ایران فراتر از سپاه پاسداران بوده و ما همچنان به شدت دیگر نهادهای دولتی ایران را که موجب بی‌ثباتی و حمایت از تروریسم می‌شوند را هدف قرار می‌دهیم.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *