"پاکستان" خواهان امنیت پایدار منطقه و ارتباط خوب با همسایگان است

21:02 - 25 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۳۷۹
سرتاج عزیز دستیار سابق نواز شریف در دیدار با نماینده ویژه نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد: اسلام‌آباد خواهان امنیت پایدار منطقه و ارتباط خوب با همسایگان است.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از اکسپرس نیوز، سرتاج عزیز دستیار سابق نواز شریف در دیدار با اوون کمینکن نماینده ویژه نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد: اسلام‌آباد خواهان امنیت پایدار منطقه و ارتباط خوب با همسایگان است.

سرتاج عزیز تصریح کرد: پاکستان برای ایجاد امنیت در منطقه بیش از هر کشور دیگری قربانی داده است و همین باعث شد تا با قدرت عملیات‌های ضد تروریستی ضرب عضب و ردالفساد را کلید زند.

معاون سازمان خصوصی سازی پاکستان اضافه کرد: اینک مسیر توسعه اقتصادی اسلام‌آباد با آغاز پروژه راهداری چین و پاکستان هموارتر از پیش شده و طی ده سال اخیر روند پیشرفت ادامه داشته است.

دستیار سابق نواز شریف در امور خارجه افزود: ما تفاوتی بین همسایگان خود نمی‌گذاریم و دوست داریم با همه آنها روابط دوستانه داشته باشیم، به خصوص در زمینه افغانستان سال‌هاست اقدامات مثبت انجام داده و در ادامه نیز تلاش خود برای ایجا صلح در این کشور را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: اینک زمان آن فرا رسیده که روابط تجاری خود با انگلیس را نیز گسترش دهیم و رفت آمد تجار میان دو کشور را آسان‌تر کنیم.

کمینکن نماینده ویژه نخست‌وزیر انگلیس نیز با تائید سخنان سرتاج عزیز گفت: لندن نسبت به جدیت پاکستان در مبارزه با تروریسم مطلع است و برای کمک به اسلام‌آباد در تمامی زمینه‌ها اعلام آمادگی می‌کند.

پس از آنکه ترامپ پاکستان را متهم به حمایت از تروریست‌های فعال در افغانستان کرد روابط اسلام‌آباد و واشنگتن به سردی گرائید.

طی یک ماه اخیر سیاستمداران پاکستان تلاش فراوانی داشته‌اند تا میزبان بالای قربانیان تروریسم در پاکستان را نشانه جدیت این کشور در مبارزه با تروریسم معرفی کنند.

از سوی دیگر آمریکا در تلاش است پاکستان را مقصر شکست‌های خود در جنگ افغانستان نشان دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *