رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"سناتور روسی": غرب باید بیشترین مسئولیت بازسازی سوریه را برعهده بگیرد

9:03 - 26 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۲۱۹
رئیس کمیته امور بین الملل سنای روسیه گفت، غرب که به نام توسعه دموکراسی و با تحریک گروه‌های مخالف مناقشه نظامی در سوریه را براه انداخت، بعد از پایان جنگ، باید بیشترین مسئولیت بازسازی سوریه را برعهده بگیرد.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از خبرگزاری تاس، "کنستانتین کاساچوف" رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه معتقد است که بخش اصلی مسئولیت بازسازی سوریه، بعد از پایان جنگ، بر عهده غرب است که همیشه مدعی دموکراتیزه کردن خاورمیانه بوده است.

این سناتور بلندپایه غرب در پاسخ به سئوالی در این مورد، تاکید کرد: واضح است که مسئولیت آغاز جنگ داخلی در سوریه که با استفاده از تروریستها برای این منظور استفاده شده، بر عهده کشورهایی است که گروههای مخالف سوری را به مقابله مسلحانه با دولت سوریه تحریک کردند. اکنون نیز دقیقا همین کشورهای غربی که همیشه مدعی توسعه دموکراسی در خاورمیانه هستند و سوریه، یکی از نمونه های تلاش آنها برای صادرات دموکراسی است که منجر به بروز درگیریهای نظامی و نابودی این کشور شده است، باید مسئولیت اصلی برای بازسازی این کشور ویران شده را بعد از پایان جنگ، نیز برعهده داشته باشد.

کاساچوف گفت: روسیه در حال حاضر به تنهایی کمکهای انسان دوستانه‌ای زیادی را به سوریه می نماید، برای اینکه مشاهده می کند که هیچ برنامه گسسترده ای در این زمینه از سوی غرب وجود ندارد. بنابراین واضح است که ما مسئولیت خویش را انجام داده ایم و اکنون نوبت کشورهای غربی است تا سهم خود را در زمان بازسازی سوریه ادا کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *