رزمایش مشترک آمریکا و کره‌جنوبی در مرزهای کره‌شمالی آغاز شد

8:42 - 24 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۰۴۶
تمرین‎های نظامی یک‌هفته‌ای نیروهای دریایی آمریکا و کره‌جنوبی روز دوشنبه با شرکت ده‌ها کشتی جنگی در آب‎های نزدیک به کره‌شمالی آغاز شد.

رزمایش آمریکا و کره جنوبیبه گزارش گروه بین‌الملل ، رزمایش مشترک نیروهای دریایی آمریکا و کره‌جنوبی روز دوشنبه در آب‎های نزدیک به مرزهای کره‌شمالی آغاز شد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری « YTN TV» هدف اصلی از این رزمایش تمرین انجام حمله احتمالی به پایگاه‌های نظامی اصلی پیونگ‌یانگ در شرایط اضطراری است.

بنا به این گزارش در این رزمایش بیش از 40 کشتی جنگی آمریکا و کره‌جنوبی و همچنین ناوهواپیمابر «یواس‌اس رونالد ریگان» شرکت دارد که به مدت یک هفته در آبهای شبه‌جزیره کره‌ طول خواهد کشید.

پیونگ در واکنش به برگزاری این رزمایش گفته آمریکا و کره‌جنوبی در حال تمرین برای جنگ هستند.

ناوگان هفتم آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرده که علاوه بر «یواس‌اس رونالد ریگان» دو ناوهواپیمابر آمریکا دیگر نیز در این رزمایش شرکت می‌کنند.

در هفته‌های اخیر کره‌شمالی در پاسخ به تحریمهای یک‌جانبه تهدیدهای نظامی آمریکا علیه این کشور شش آزمایش هسته‌ای و چند آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیما انجام داده‌است؛ به گفته بسیاری از کارشناسان آمریکایی پیشرفت برنامه هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی به جایی رسیده که می‌تواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *