تحقق اهداف فرهنگی مستلزم آموزش مستمر است

16:18 - 23 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۷۹۴۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون قضایی رئیس کل دادگستری در امور شورا‌های حل اختلاف استان یزد گفت: باید اعتبار ویژه و تدوین برنامه‌های های آموزشی از مرکز برای شورا‌های حل اختلاف کشور در نظر گرفته شود.
تحقق اهداف فرهنگی مستلزم آموزش مستمر استبه گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد ؛ محمدرضا حداد در جلسه تبیین نقش رهبران فرهنگی در مدل تعالی فرهنگی که با حضور مشاور معاون فرهنگی قوه قضاییه در یزد تشکیل گردید، افزود: یکی از اهداف فرهنگی قوه قضاییه اصلاح ذات البین و ترویج فرهنگ صلح و سازش است که رسالت اصلی شورا‌های حل اختلاف است، اما هرگز برای این هدف مهم آموزش کامل با حضور اساتید طراز اول کشوری در دستور کار وجود نداشته است.

وی تصریح کرد: گرچه تاکنون شورا‌های حل اختلاف کارنامه موفقی در صلح و سازش داشته اند، اما تجربه ثابت کرده است اگر در این زمینه آموزش علمی و کاربردی تدارک دیده شود، نتایج بسیار اثر گذاری را به دنبال خواهد داشت.
این مقام قضایی، از پیش بینی همکاری‌های فرهنگی در آیین نامه‌ی شورا‌های حل اختلاف بین معاونت فرهنگی دادگستری استان‌ها با شورا‌های حل اختلاف استان خبر داد و گفت:، اما تأمین اعتبار این برنامه‌ها و فعالیت‌ها از مرکز دقیق مشخص نشده است.

حداد فعالیت شورا‌های حل اختلاف را با ورود به مسائل کیفری و حقوقی گسترده دانست و اظهار داشت که ظرفیت بسیار عظیمی برای کار فرهنگی در شورای حل اختلاف و تاثیر گذاری آن در جامعه وجود دارد و افزود: برای استفاده از این ظرفیت بی بدیل باید برنامه‌های خاص فرهنگی ویژه اعضای شورا‌های حل اختلاف از مرکز تدوین وجهت اجرا ابلاغ گردد.

این مقام قضایی تأکید نمود: در حال حاضر در استان یزد اقدامات خوب فرهنگی در حوزه‌های مختلف بنا به مناسبت‌های ملی، مذهبی و اجتماعی اجرا شده و در حال انجام است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *