باید با کار فرهنگی اثر گذار، دشمن را در حربه و نیرنگ هایش ناکام گذاشت

12:59 - 25 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۷۹۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: باید با کار فرهنگی اثر گذار، دشمن را در حربه و نیرنگ هایش ناکام گذاشت و اجازه نداد با شایعه پراکنی مردم را از نظام اسلامی ناامید نماید.
دشمن در پی ناامید کردن مردم از نظام اسلامی استبه گزارش گروه حقوقی و قضایی خبر گزاری میزان، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد؛ غلامعلی دهشیری در جلسه تبیین نقش رهبران فرهنگی در مدل تعالی فرهنگی که با حضور مشاور معاون فرهنگی قوه قضاییه در یزد تشکیل گردید، گفت: قوه قضاییه از جمله نهاد‌های اثر گذار و انقلابی است که مورد هجمه و شایعه پراکنی معاندین در فضای مجازی و حقیقی قرار گرفته و مقابله با این هجمه‌ها نیازمند یک کار تشکیلاتی و منسجم است.

وی بر ضرورت کار فرهنگی در جامعه امروز تأکید کرد و اظهار داشت: بخشی از اقدامات باید برای آحاد جامعه مد نظر قرار گیرد و بخش دیگری از اقدامات فرهنگی نیز باید با برنامه ریزی دقیق و بهره گیری از اساتید فرهیخته در جهت ارتقاء سواد رسانه‌ای و بصیرت افزایی نیروی انسانی دستگاه به کار گرفته شود.
این مقام قضایی تدارک برنامه‌های فرهنگی برای کارکنان را اقدامی بسیار اثر گذار برشمرد و بیان داشت: با کار فرهنگی دقیق و منظم و مستمر می‌توان نیروی انسانی دستگاه قضایی را به عنوان سفیران فرهنگی در مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان به کارزار مبارزه فرستاد.

وی بر استفاده از ظرفیت بسیج در برنامه‌های فرهنگی تأکید کرد و گفت: بسیج با یک تشکل منسجم و نیروی انسانی متعهد می‌تواند ظرفیتی ارزشمند برای تربیت نیروی فرهنگی متخصص قرار گیرد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان، استفاده از اطلاعات واحد‌های نظارتی درون دستگاه قضایی را بهترین و ساده‌ترین شیوه آسیب شناسی رفتاری دقیق قوه قضاییه دانست و ابراز داشت: برای تدوین یک برنامه فرهنگی اثر گذار، شناسایی آسیب‌ها و خلأ‌های درون دستگاه ضروری است که معاونت فرهنگی می‌تواند این اطلاعات را از واحد‌های ارزشیابی و نظارتی اخذ نماید.

دهشیری، استفاده از مشاوران فرهیخته فرهنگی را به عنوان پیشنهاد مطرح کرد و افزود: می‌توان تا زمان تکمیل چارت سازمانی و تأمین نیروی فرهنگی در حوزه‌های قضایی، ساز و کاری تدارک دید تا رؤسای حوزه‌های قضایی که زین پس بعنوان رهبر فرهنگی نقش آفرینی خواهند کرد، چون با کار بسیار قضایی و اجرایی و مدیریتی درگیرند و فرصتی برای برنامه ریزی فرهنگی ندارند بتوانند از افراد مجرب و متعهد و متخصص در امور فرهنگی و آشنا بامقتضیات دستگاه قضایی بهره گیرند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *