"وزیر کشور سابق پاکستان": عملیات مشترک با آمریکا در خاک کشور نگران کننده است

23:15 - 23 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۷۶۶۶
وزیر کشور سابق پاکستان که از سیاستمدان ارشد حزب حاکم این کشور (مسلم لیگ نواز) شناخته می شود نسبت به اظهارات اخیر وزیر خارجه پاکستان مبنی بر امکان انجام عملیات مشترک با آمریکا علیه شبه نظامیان شبکه حقانی در خاک این کشور عمیقا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل ، چودری نثار علی خان از معدود سیاستمداران پاکستانی که همواره اظهاراتش در حمایت از منافع ملی و تمامیت ارضی پاکستان را بدون ابهام عنوان می کند، این بار نسبت به مواضع اخیر خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه این کشور در حیطه همکاری های امنیتی میان اسلام آباد و واشنگتن عمیقا ابراز نگرانی کرد.

وی افزود: هیچ کشور آزاد و مستقلی نمی تواند اجازه دهد که کشوری دیگر در سرزمینش عملیات انجام دهد.
چودری نثار علی خان که اختلافات سیاسی و حزبی وی با خواجه محمد آصف در محافل سیاسی و رسانه ای این کشور روشن است، گفت: برخی می گویند که کار را اول باید از خانه خود شروع کرد، که البته این حرفها باید در مرحله عمل قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: پاکستان یک کشور دارای قدرت هسته ای است، ارتش پاکستان پنجمین ارتش بزرگ جهان شناخته شده و نیروهای مسلح این کشور توانائی کامل برای انجام عملیات در کشور را دارند.

وزیر کشور سابق پاکستان افزود: کسانی که سخن از پاکسازی خانه به زبان می آورند، با این سخنان خود به تحکیم مواضع ضدپاکستانی آمریکا و هند کمک می کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *