هدف قرار دادن سپاه پاسداران تهدیدی غیر ممکن است

10:23 - 18 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۶۲۶۰
پایگاه گاردین طی گزارشی ضمن اشاره به تهدید اخیر ترامپ مبنی بر قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی، این تهدید را عبور از خطوط قرمز ایران توصیف کرده است.

هدف قرار دادن سپاه پاسداران تهدیدی غیر ممکن استبه گزارش گروه بین‌الملل ،پایگاه گاردین طی گزارشی ضمن اشاره به تهدید اخیر ترامپ مبنی بر قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی، این تهدید را عبور از خطوط قرمز ایران توصیف کرده است.

گاردین می‎نویسد: پاسخ هفته اخیر به تهدید ترامپ مبنی بر قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی، نشان داد که تحمل این کشور نیز محدودیت‌هایی دارد.

این پایگاه خبری می‌نویسد: طی روزهای آینده موعد سومین گزارش ترامپ درباره پایبندی ایران به توافق هسته‌ای است اما وی تهدید کرده که پایبندی ایران را تأیید نخواهد کرد که این امر می‌تواند به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای منجر شود؛ اقدامی که ارتش آمریکا، متحدان اروپایی این کشور و نیز اکثریت جامعه بین‌‌المللی با آن مخالف است.

در ادامه این گزارش آمده است: پیش‌بینی درباره اینکه ترامپ تا چه حد انزجار خود درباره توافق هسته‌ای را نشان دهد آسان نیست، شاید وی تحریم‌های نمادین جدیدی علیه ایران اعمال کند و یا تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را بازگرداند که نقض آشکار توافق هسته‌ای به حساب می‌آید.

این پایگاه انگلیسی افزود: یک تهدید باعث به وجود آمدن جرقه‌هایی شد؛ «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز گذشته گفت که امیدوارم هیئت حاکمه آمریکا در ادامه خطاهای خود این خطای استراتژیک و مهم را نداشته باشد اما اگر این کار را بکند پاسخ ایران سخت، قاطع و کوبنده خواهد بود که آمریکا باید تبعات آن را بپذیرد. امیدوارم عقلای قوم برای مقابله با این اقدام گامهای لازم را بردارند.

در ادامه این گزارش به نقل از سرلشکر «علی جعفری»، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است: اگر آمریکا تحریم‌های جدید علیه سپاه پاسداران ایران را اجرا کند، باید پایگاه‌های منطقه‌ای خود را تا شعاع ۲ هزار کیلومتری برد موشک‌های ایران منتقل کند.

گاردین می‌نویسد: اتحادیه اروپا حمایت همه‌جانبه خود از توافق هسته‌ای را اعلام کرده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز تاکنون 8 بار پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را اعلام کرده است، صدر اعظم آلمان حتی پیشنهاد کرده که توافق هسته‌ای باید به عنوان الگویی برای مواجهه با کرهه شمالی نیز به کار گرفته شود، «ترزا می»، نخست وزیر انگلیس، نیز روز دوشنبه در گفتگو با بنیامین نتانیاهو ضمن بیان این مطلب که انگلیس قاطعانه به توافق هسته‌ای پایبند خواهد بود اعلام کرد که این توافق برای امنیت منطقه حیاتی است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *