تنها راه حل مسائل اقتصادی توجه به فناوری است

8:16 - 18 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۶۱۹۶
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: تنها راه حل مسائل اقتصادی توجه به فناوری است.

تنها راه حل مساعل اقتصادی توجه به فناوری استبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، غلامحسین شافعی صبح امروز در نشست صبحانه کاری با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: موضوع استفاده از دانش‌های نوین مورد تاکید رهبری است.

در شرایط فعلی کشور با توجه به گذشته ناموفق مشاغل اقتصادی تنها راه حل مسائل اقتصادی توجه به فناوری است موضوع عقب ماندگی از دانش روز است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: به دلیل تحریم‌ها شکاف قابل توجهی در تکنولوژی بین ما و سایر کشورها شده است.

وی ادامه داد : این موضوع موجب شده در صنعت از لحاظ قیمت و کیفیت در رقابت با دنیا عقب بیفتیم.

شافعی افزود: در اتاق در زمینه فناوری کمیسیون های فعالی داریم اما آن طور که باید ارتباط با مجموعه شما متصل نیست که امیدواریم یک عهد جدیدی در همکاری های بخش خصوصی و معاونت فناوری باشد.

وی افزود : فضای کشور باید بیش از پیش به سمت فناوری برود، البته مقبولیت این حوزه در بین فعالان فضای کسب و کار و تصمیم گیران به درجه مطلوب نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد:پارک‌های فناوری و مراکز رشد فاصله زیادی با بخش خصوصی دارند و اداره کردن آنها شدیداً دولتی است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه کشور نیازمند تدوین نقشه راه جامع بلندمدت در حوزه فناوری است که باید نسبت به آن اقدام کرد گفت: در این حوزه بخش خصوصی آمادگی کامل برای همکاری را دارد.

شافعی خاطرنشان کرد: نیاز به حل مشکلات مالکیت فکری و معنوی داریم که پیش شرط رفع مشکلات است که این موضوع باید به عنوان اولویت در دستور کار دولت قرار گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *