آمریکا در برقراری امنیت در "افغانستان" ناکام بوده است

8:02 - 18 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۵۶۹۱
استاد دانشگاه هرات با اشاره به ناکام بودن آمریکایی‌ها گفت: مردم افغانستان در زمان طالبان در افغانستان با دشواری‌های زیادی روبرو بودند و با ورود آمریکا به افغانستان و شکست طالبان امیدوار به تغییرات زیادی در افغانستان شدند.

به گزارش سرویس بین الملل ، علی اکبر صادقی استاد دانشگاه هرات و کارشناس امور سیاسی  با اشاره به حضور 16 ساله آمریکا در افغانستان و ناکام بودن آمریکایی‌ها گفت: مردم افغانستان در زمان طالبان در افغانستان با دشواری‌های زیادی روبرو بودند و با ورود آمریکا به افغانستان و شکست طالبان امیدوار به تغییرات زیادی در افغانستان بودند.

وی افزود: بنا به گفته های آمریکایی ها که برای مبارزه با تروریسم ، تامین امنیت و مبارزه با مواد مخدر به افغانستان آمده بودند و مردم هم انتظار عملی شدن این کارها را از آمریکایی‌ها در افغانستان داشتند اما این فراتر از آنچه بود که آمریکا در افغانستان به دنبالش امده بود به گفته وی آمریکا به دنبال از بین بردن رهبر القائده بود که به خواسته خود رسید.

صادقی افزود: حضور آمریکایی‌ها در افغانستان از آغاز تاکنون بدون ثمر بوده و در حال حاضر، وضعیت امنیتی و فعالیت‌های گروه‌های تروریستی، وخامت بارتر از قبل شده است.

استاد دانشگاه هرات خاطرنشان کرد: قبل از حضور آمریکایی‌ها ، افغانستان تنها با یک گروه و آن هم طالبان روبرو بوده است اما آمار گروه‌های تروریستی موجود در افغانستان، بنا بر گفته های مقام‌های دولتی در افغانستان به 20 نوع مختلف رسیده است.

وی افزود: با حضور آمریکا در افغانستان، شاهد آن هستیم که داعش هم ظهور کرده و این خود سوال برانگیز است که تا کنون این گروه تروریستی کمترین حمله ای را هم به مواضع نیروهای آمریکایی نداشته است.

این استاد دانشگاه هرات بیان کرد: آمریکایی‌ها نه تنها به پیمان امنیتی خود با افغانستان عمل نکردند، بلکه در برابر پاکستان که محل اصلی تروریست‌ها در آن وجود دارد واکنشی عملی نشان نداده است.

به باور کارشناسان امور سیاسی با حضور آمریکا در افغانستان به بهانه کمک و مبارزه با تروریسم که جز فریب مردم و رسیدن به اهدافش در خاور میانه نیست، مردم افغانستان راهی جز سوختن وساختن ندارند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *