رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اجرای طرح هم افزایی دانش حقوق و قضایی جامعه/ ارائه مشاوره‌های حقوقی و قضایی

13:54 - 15 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۵۳۸۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام والمسلمین مظفری با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های قوه قضائیه، آگاهی بخشی عمومی در موضوعات حقوقی و قضایی است، گفت: با افزایش اطلاعات حقوقی افراد، نیاز آن‌ها در مراجعه به دادگستری و حتی دستگاه‌های اجرایی کاهش خواهد یافت.

به گزارش گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان شرقی، جلسه «طرح هم‎افزایی دانش حقوق و قضایی جامعه» به منظور ارتقای سطح فرهنگی جامعه، آموزش حقوق شهروندی و پیشگیری از نارسائی‌های اجتماعی با حضور رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

در این جلسه رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های قوه قضائیه، آگاهی بخشی عمومی در موضوعات حقوقی و قضایی است گفت: با افزایش اطلاعات حقوقی افراد، نیاز آن‌ها در مراجعه به دادگستری و حتی دستگاه‌های اجرایی کاهش خواهد یافت.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری رشد و ارتقای فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه، آشنا کردن مردم با حقوق و وظایف شهروندی، ارتقای فرهنگ قانون گرایی، ارتقای فرهنگ نظم و انضباط اجتماعی، ارتقای فرهنگ شناخت و پاسداشت حقوق دیگران، زمینه سازی برای تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق، توسعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش، ارتقای مهارت‌های حل اختلاف و میانجیگری، ارتقای جایگاه دستگاه قضایی و متصدیان امر قضا در میان مردم و فرهنگ سازی در زمینه چگونگی مراجعه به دستگاه قضایی و استیفای حقوق فردی و اجتماعی را از جمله اهداف این طرح اعلام کرد که در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاهی، ارائه مشاوره‌های حقوقی و قضایی، برگزاری نمایشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی و فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی در استان اجرا خواهد شد.

وی بر استفاده از ظرفیت صدا و سیمای استان برای آموزش حقوق شهروندی و ارتقای فرهنگ حقوقی و قضایی شهروندان و همچنین ظرفیت حوزه‌های علمیه استان، سازمان تبلیغات اسلامی و دانشگاه‌ها تأکید کرد.

در ادامه حاضرین در جلسه به ارائه نظرات خود پرداختند که استفاده از ظرفیت هنرمندان، نویسندگان، اساتید دانشگاه، معلمان، ائمه جمعه و جماعات، طلاب حوزه‌های علمیه، قضات بازنشسته، وکلای دادگستری، پزشکان و ... در استان از جمله موضوعاتی بود که مطرح شد.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *