11 کشته و زخمی به دنبال انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در جنوب یمن

3:09 - 15 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۵۱۷۵
انفجار یک خودروی بمب گذاری شده به دست گروه تروریستی القاعده در استان «ابین» در جنوب یمن، چهار نفر از نیروهای نظامی عبدربه منصور را کشت و هفت زخمی برجای گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل ، خبرگزاری فرانسه جمعه شب به نقل از یک منبع امنیتی یمنی گزارش کرد: انفجار یک خودروی بمب گذاری شده به دست گروه تروریستی القاعده در استان «ابین» در جنوب یمن، چهار نفر از نیروهای نظامی عبدربه منصور را کشت و هفت زخمی برجای گذاشت.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، در این باره تاکید کرد: هدف حمله ناموفق «ابوعبدالله الشنینی» فرمانده نیروهای امنیتی نیروهای عبدربه منصور هادی رییس جمهوری فراری یمن در منطقه «خنفر» این استان بود که تنها به زخمی شدن وی انجامید.


در همین حال یک منبع آگاه تاکید کرد: «شروم الصنعانی» عضو ارشد القاعده در حمله پهپادهای آمریکایی در استان «البیضا» در مرکز یمن کشته شده است.


آمریکا شاخه شبه جزیره عربستان القاعده را خطرناک ترین شاخه این گروه تروریستی می داند. به همین دلیل مواضع این گروه را هرچند یکبار هدف حملات هوایی قرار می دهد.


از سوی دیگر، حمله ائتلاف موسوم به ائتلاف عربی از ششم فروردین ماه سال 94، شرایط را برای حضور هرچه بیشتر گروه های تروریستی مانند القاعده و داعش در شهرهای جنوبی یمن فراهم کرده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *