رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شمار کشته های حوادث جاری در شهر «صبراته» لیبی به 39 تن رسید

0:51 - 13 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۴۸۳۳
این درگیری ها باعث شده است شمار زیادی از مردم خانه های خود را ترک کنند. هلال احمر لیبی چند روز پیش اعلام کرد بیش از 90 درصد ساکنان صبراته، این شهر را ترک کرده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل ،'سراج رجب السوری' رئیس ستاد پیگیری حوادث جاری در شهر «صبراته» لیبی روز چهارشنبه اعلام کرد شمار کشته های درگیری ها در این شهر به 39 نفر و شمار زخمی ها نیزبه 300 تن رسیده است.

سراج رجب در بیانیه ای که در صفحه فیس بوک وزارت بهداشت لیبی منتشر شد، گفت: این آمار مربوط به درگیری ها از 17 سپتامبر(26 شهریور ) تاکنون است و ممکن است شمار قربانیان افزایش یابد.


وزارت بهداشت دولت وفاق ملی لیبی هشتم مهر در بیانیه ای اعلام کرده بود از زمان آغاز درگیری ها در این شهر ،26 نفر کشته و 170 تن دیگر زخمی شده اند .


آمارهای جدید نشان می دهد درگیری ها در این شهر شدت یافته است.


صبراته از 26 شهریور تاکنون شاهد درگیری میان نیروهای گروه موسوم به «اتاق عملیات مبارزه با داعش» و گردان انس الدباشی و گردان 48 پیاده است. طرف های درگیر با انواع سلاح های سبک و سنگین مواضع یکدیگر را هدف قرار می دهند و تک تیراندازهای خود را بر بام خانه های این شهر مستقر کرده اند.


این درگیری ها باعث شده است شمار زیادی از مردم خانه های خود را ترک کنند. هلال احمر لیبی چند روز پیش اعلام کرد بیش از 90 درصد ساکنان صبراته، این شهر را ترک کرده اند.


هفته گذشته« ایرینا بوکووا» دبیر کل سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) پس از انتشار اخبار درگیری ها در صبراته و آسیب دیدن برخی از آثار تاریخی این شهر، از همه طرف ها در لیبی خواست از میراث فرهنگی این شهر حفاظت کنند.


صبراته شهری در شمال غرب لیبی در 75 کیلومتری غرب طرابلس پایتخت این کشور قرار گرفته است و حدود 9 هزار نفر جمعیت دارد.


لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی دیکتاتور پیشین این کشور در سال 2011، دستخوش جنگ و ناآرامی است.
اکنون دو دولت در این کشور وجود دارد: دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» است که مورد تایید ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش این کشور قرار دارد.

 


برچسب ها: یونسکو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *