رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"رییس‌جمهور پیشین افغانستان": آمریکا در راهبرد جدید به دنبال جنگ است

18:00 - 13 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۴۵۱۱
کرزی در سخنرانی در نهاد پژوهشی لندن از راهبرد تازه واشنگتن در باره افغانستان و جنوب آسیا انتقاد کرد و گفت: آمریکا در این راهبرد بایستی به صلح نه به جنگ تمرکز می‌کرد.

به گزارش سرویس بین الملل حامد کرزی رییس‌جمهور پیشین افغانستان در سخنرانی در نهاد پژوهشی لندن از راهبرد تازه واشنگتن درباره افغانستان و جنوب آسیا انتقاد کرد و گفت: آمریکا در این راهبرد بایستی به صلح نه به جنگ تمرکز می‌کرد.

رییس‌جمهور پیشین افغانستان با انتقاد از ماموریت نظامی واشنگتن در افغانستان گفته است که پناهگاه‌های امن تروریستی در بیرون از مرزهای افغانستان فعال هستند، اما آمریکا جنگ را در روستا‌های افغانستان پیش می‌برد.

وی گفت: چی کسانی به داعش پول می پردازند؟ چی کسانی به گروه های دیگر پول می پردازد؟ چی کسانی هستند که با چرخبال‌های سفید بی‌نشان در هر بخش افغانستان به گروه های تند رو جنگ افزار فراهم می سازند و به آنان آموزش و مشاوره می‌دهند؟ ایالات متحده باید به این پرسش‌ها پاسخ بدهد.

اما در سخنرانی حامد کرزی رییس جمهور افغانستان آرزو نوبهار، معترض به سیاست‌های کرزی سیاست رییس جمهور سابق افغانستان در مورد راهبرد آمریکا در افغانستان را مورد انتقاد قرار داد.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *