تصمیم کارشناسان سازمان ملل به ایجاد گروه نظارت بر وضعیت حقوق بشر در یمن

11:04 - 11 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۴۲۳۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شورای حقوق بشر سازمان ملل تصمیم به ایجاد گروه کارشناسان برجسته منطقه‌ای و بین المللی برای نظارت و گزارش وضعیت حقوق بشر در یمن گرفت.

تصمیم کارشناسان سازمان ملل به ایجاد گروه نظارت بر وضعیت حقوق بشر در یمنبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از مرکز پایش ستاد حقوق بشر، شورای حقوق بشر سازمان ملل در جریان اجلاس سی و ششم خود، با تصویب قطعنامه‌ای بدون رای گیری از کمیسرعالی حقوق بشر خواست که حداکثر تا پایان ٢٠١٧ به ایجاد گروه کارشناسان برجسته منطقه‌ای و بین المللی برای نظارت و گزارش وضعیت حقوق بشر در یمن مبادرت نماید.

انجام بررسی همه جانبه نقض‌های ادعایی حقوق بشر و سایر حوزه‌های حقوق بین الملل توسط تمامی طرف‌ها از سپتامبر ٢٠١٤، احراز واقعیت‌ها و شناسایی مسؤولان نقض، ارائه توصیه‌های عمومی برای بهبود وضعیت حقوق بشر و تعامل با مقامات یمنی و سایر ذی نفعان، از دیگر وظائف این گروه می‌باشد.

شورا از این گروه خواست تا گزارش جامعی را تا اجلاس سی و نهم شورا (شهریور ١٣٩٧) به کمیسرعالی برای بحث و بررسی در شورا ارائه نماید.

لازم به توضیح است عربستان سعودی سال قبل با استفاده از ابزار‌های مختلف جلوی ایجاد گروه تحقیق بین المللی درخصوص یمن را که از سوی برخی کشور‌های اروپایی از جمله هلند پیشنهاد شده بود، گرفت.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *