انتشار کاریکاتور موهن پیامبر توسط وزیر دانمارکی

20:14 - 04 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۲۷۸۶
وزیر مهاجرت دانمارک با انتشار یک کاریکاتور موهن منتسب به پیامبر گرامی اسلام گفته که این کار نشانه وجود آزادی بیان در دانمارک است و دانمارکی‌ها باید به چنین کرای افتخار کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، «اینگر استوجبرگ» وزیر مهاجرت دانمارک تصویری از یک کاریکاتور چالش‌برانگیز و موهن از پیامبر گرامی اسلام را در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد.

آنطور که رویترز گزارش داده، استوجبرگ این کار را در اعتراض به تصمیم موزه اسکوگارد شهر «ویبورگ» برای خارج کردن تابلوی مربوط به این کاریکاتور موهن از فهرست آثار موجود در نمایشگاهی با محوریت کفر، انجام داده است.

وزیر دانمارکی در توجیه کار خود گفته: «موزه اختیار کار خود را دارد و حق دارد هر چه می‌خواهد انجام دهد ولی من معتقدم که این کار باعث شرمساری است.»

در عکسی که بر روی صفحه شخصی استوجبرگ در فیسبوک منتشر شده، کاریکاتور موهنی از پیامبر گرامی اسلام در پس‌زمینه تبلت این وزیر دانمارکی دیده می‌شود.

اینگر استوجبرگ گفته که از این کاریکاتور موهن به عنوان عکس پس‌زمینه استفاده می‌کند تا به خود یادآوری کند که دانمارک کشوری است با آزادی بیان.

استوجبرگ گفته:‌ «صادقانه بگویم، بنظر من باید به (انتشار) کاریکاتورهای (حضرت) محمد (ص) افتخار کنیم.»

کاریکاتور موهن مدنظر این وزیر دانمارکی یکی از کاریکاتورهایی است که در سال 2006 توسط روزنامه دانمارکی «جیلاندز پوستن» منتشر شد؛ در اعتراض مسلمانان به این اقدام در اکثر نقاط دنیا و بخصوص در خاورمیانه، سفارتخانه‌های دانمارک هدف حمله قرار گرفت و 50 نفر نیز کشته شدند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *