فساد مالی محور رایزنی "نواز شریف" و "خاقان عباسی"

13:02 - 03 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۲۱۹۷
نخست وزیر سابق پاکستان از لندن به اسلام‌آباد بازگشت و قرار است بعد از حضور در دادگاه و پاسخگویی به دیوان محاسبات فعالیت سیاسی خود را از سر گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل محمد نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان از لندن به اسلام‌آباد بازگشت و قرار است بعد از حضور در دادگاه و پاسخگویی به دیوان محاسبات فعالیت سیاسی خود را از سر بگیرد.
بعد از اینکه نواز شریف برای معالجه همسرش کلثوم نواز به لندن سفر کرد گفته می‌شد بعید است به پاکستان بازگردد.

نواز شریف با پرواز شماره 786 از لندن وارد فرودگاه بین المللی بی نظیر در اسلام‌آباد شد و با استقبال اعضای حزب و طرفدارانش به محل اقامت خود در پایتخت پاکستان رفت.

به گزارش داون، قرار است امروز نواز شریف با شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان ملاقات کند و با تشکیل اجلاس اعضای حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف درباره تحولات سیاسی کشور به مشورت با آنها بپردازد.
بررسی حکم دادگاه در خصوص فساد مالی خاندان شریف و مسدود شدن حساب بانکی و دارایی نواز شریف از محورهای مهم اجلاس حزب حاکم خواهد بود.

نواز شریف بار دیگر اعلام کرده است که رأی دادگاه را درباره فساد مالی خود نمی‌پذیرد و تمام تلاش خود را برای اثبات بی‌گناهی خودش به کار خواهد برد.

روز گذشته نخست‌وزیر سابق پاکستان بعد از اتمام اجلاس ویژه اعضای حزب حاکم گفت: انتخابات لاهور به معنای پیروزی حزب مسلم لیگ و دموکراسی است و به زودی شاهد تغییرات چشمگیر در اوضاع سیاسی خواهیم بود.
نخست‌وزیر سابق و رهبر قبلی حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف با تشکیل اجلاس ویژه در لندن از اعضای مهم این حزب خواست در این اجلاس شرکت کنند.

هدف از برگزاری این اجلاس بررسی اوضاع داخلی پاکستان به ویژه مصادره دارایی خاندان شریف و سیاست خارجی این کشور بود.

شاهد‌خاقان‌عباسی نخست وزیر، خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه،«شهباز شریف» سروزیر ایالت پنجاب و «اسحاق دار» وزیر اقتصاد سابق پاکستان از اعضای مهم شرکت کننده در اجلاس لندن بودند.
در لایحه جدید که اخیرا در مجلس سنای پاکستان تصویب شده است، ممنوعیت ریاست احزاب، از سوی فردی که از سوی دادگاه ردصلاحیت شده وجود ندارد.

در نشست اخیر مجلس سنا و با تصویب ماده 203 لایحه اصلاحات انتخابات 2017 از سوی مجلس سنا، نواز شریف می تواند مجدداً رئیس مسلم لیگ نواز شریف پاکستان شود.

کارشناسان بر این باورند که با توجه به تصویب قوانین جدید در مجلس سنای پاکستان و اصرار نواز شریف به ادامه فعالیت سیاسی امکان بازگشت وی به قدرت دور از انتظار نیست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *