آزمایش موشک بالستیک خرمشهر پاسخی به اظهارات دونالد ترامپ در سازمان ملل است

9:01 - 03 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۲۱۲۰
نشریه وال‌استریت ژورنال در گزاشی ضمن بازتاب آزمایش موشک بالستیک خرمشهر آن را پاسخی به اظهارات ضدایرانی اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل دانست.

آزمایش موشک بالستیک به گزارش گروه بین‌الملل ، رونمایی و آزمایش موشک بالستیک خرمشهر در روزهای گذشته بازتاب‎های وسیعی در سطح جهان داشته‌ است و از جمله بیشتر رسانه‌های غربی آزمایش موفقیت‌آمیز موشک خرمشهر را پاسخ قاطع ایران به اظهارات دونالد ترامپ در سازمان ملل علیه تهران می‌دانند.


نشریه «وال‌استریت ژورنال» در گزارشی ضمن بازتاب دست‌آوردهای تازه نظامی ایران در رژه بزرگداشت دفاع مقدس نوشت: اعلام آزمایش موشک بالستیک میان‌برد از سوی ایران درست یک روز پس از اظهارات دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل پاسخی به انتقادهای آمریکا به برنامه موشکی و هسته‌ای ایران است.


بنا به نوشته «وال‌استریت ژورنال» ایران در سالگرد جنگ تحمیلی پس از نمایش انواع موشک‎ها ، تانک‎ها و زیردریایی‌ها از موشک بالستیک خرمشهر رونمایی کرد؛ موشک خرمشهر سومین موشک ایرانی است که توانایی پیمودن بیش از 2 هزار کیلومتر را دارد.


این نشریه آمریکایی در بخش دیگری از گزارش خود به واکنش دونالد ترامپ به آزمایش موشک بالستیک خرمشهر می‌پردازد و می‌نویسد: دونالد ترامپ پس از آزمایش موشکی ایران در توییتر خود باز هم بر انتقادهای خود علیه برنامه موشکی ایران تأکید کرد که توافق هسته‌ای با ایران برنامه موشکی ایران را تحت نظارت قرار نمی‌دهد.


در پی آزمایش موفقیت‌آمیز موشک بالستیک «خرمشهر» رئیس‌جمهور آمریکا در مطلبی در توییتر نسبت به این آزمایش واکنش نشان داد.


دونالد ترامپ با بیان اینکه ایران به تازگی یک موشک بالستیکی آزمایش کرده که توانایی رسیدن به خاک اسرائیل را دارد مدعی شد: ایران در زمینه موشک‎های بالستیک با کره‌شمالی همکاری دارد.


رئیس‌جمهور آمریکا با ربط‌‌‌ دادن پیشرفت صنعت موشکی ایران به توافق هسته‌ای نوشت: توافق هسته‌ای با ایران سود چندانی برای آمریکا ندارد.


ایران همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس از موشک بالستیک دوربُرد «خرمشهر» رونمایی و این موشک را با موفقیت آزمایش کرد.


موشک بالستیک خرمشهر بردی معادل 2 هزار کیلومتر داشته و قادر به حمل چندین سر جنگی است که به گزارش رسانه‌های غربی به راحتی می‌تواند خاک اسرائیل و عربستان را هدف قرار دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *