تلاش دولت اشرف غنی برای مهندسی "انتخابات آینده افغانستان"

11:01 - 03 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۱۸۴۴
معاون پارلمان افغانستان با تاکید بر دخالت دولت این کشور در انتخابات آینده اظهار داشت: اعضای کمیسیون انتخابات با اشرف غنی توانایی مخالفت ندارند و دولت کابل درباره فهرست کسانی که باید به پارلمان راه یابند در حال تصمیم‌گیری است.

به گزارش سرویس بین الملل   همایون همایون معاون اول پارلمان افغانستان اعلام کرد که دولت اشرف غنی قصد مداخله در انتخابات پارلمانی و شوراهای شهرستان‌های این کشور را دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: اشرف غنی چندی قبل، درخواست استعفای تمام اعضای کمیسیون انتخابات را گرفته است بنابراین اگر فردی از اعضای کمیسیون انتخابات خلاف میل رئیس‌جمهور افغانستان عمل کند، نامه استعفای او را امضا خواهد کرد.

همایون تصریح کرد: دولت افغانستان تلاش‌های خود را برای تدوین فهرست افرادی آغاز کرده است که باید به پارلمان آینده این کشور راه یابند.

معاون اول پارلمان افغانستان ادامه داد: برای برسی این موضوع، اعضای کمیسیون انتخابات افغانستان به پارلمان فرا خوانده شده‌اند تا درباره این اتهامات پاسخ دهند.

قاضی عبدالرحیم نماینده ولایت بادغیس در پارلمان افغانستان نیز گفت که اعضای کمیسیون انتخابات افغانستان به دو دسته تقسیم شده‌اند و اعضای وابسته به ارگ ریاست جمهوری از طریق اعمال قدرت برای مهندسی انتخابات پارلمانی تلاش می‌کند.

وی هشدار داد که ادامه مداخله دولت افغانستان در امور کمیسیون‌های انتخابات افغانستان بدبختی مردم این کشور را در پی دارد.

عبدالرحیم از رئیس‌جمهور افغانستان خواست تا از مداخله در کمیسیون انتخابات پرهیز کند.

رحیم ایوبی نماینده ولایت قندهار نیز با انتقاد از مداخله دولت افغانستان در امور کمیسیون انتخابات گفت: به نظر می‌رسد که دولت به جای برگزاری انتخابات راه انتصابات را در پیش گرفته است.

زمرک پادخوابی نماینده مردم کابل نیز نسبت به اختلاف‌ها در کمیسیون انتخابات ابراز نگرانی کرد.

وی گفت: زمانی که اعضای کمیسیون انتخابات یکدیگر را متهم می‌کنند شفافیت انتخابات آینده با تردید مواجه می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *